شماره خبر : 1717
منتشر شده در مورخ : ۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 22:23
خوزستان میزبان سوگواره لاله‌های کابل در فضای مجازی

خوزستان میزبان سوگواره لاله‌های کابل در فضای مجازی

 

ویژه برنامه سوگواره لاله‌های کابل ، با حضور جمعی از شاعران ایران و افغانستان توسط اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند در فضای مجازی برگزار شد.

 دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت : ویژه برنامه سوگواره لاله‌های کابل با عنوان جان وطن کجاستی به یاد شهدای دانش آموز حادثه تروریستی در کابل در قالب شعرخوانی درفضای برنامه اسکای روم برای علاقمندان برگزار شد.
فردین کوراوند افزود: این برنامه در بخش اول به شعر خوانی چند دانش آموز افغانستانی عضو کتابخانه عمومی استان های خوزستان، اصفهان و قم اختصاص داشت که بانوان شاعر افغانستانی سیده تکتم حسینی و مایرام تکیه‌ای در این اجرای زنده در کنار شاعران دکتر علی داوودی و مرضیه فرمانی به صورت مجازی به شعرخوانی پرداختند.
وی گفت : همدلی و همراهی با مردم افغانستان در سوگ دانش‌آموزان مدرسه سید الشهدای کابل و اظهار تاسف و تسلیت به خانواده‌هایی که فرزندان خود را در این حادثه از دست دادند از جمله اهداف برگزاری این برنامه بود.
کوراوند ادامه داد: افغانستان به لحاظ فرهنگی، زبان و تاریخ همریشه و هم تبار با کشور ایران است و مناسبات فرهنگی و ادبی بسیاری با فرزانگان و ادیبان دو کشور وجود دارد و این برنامه به عنوان نخستین برنامه در خوزستان با حضور چند شاعران افغانستانی برای یادمان و بزرگداشت این حادثه تروریستی برگزار شد.
وی گفت: در این محفل ادبی شرکت کنندگانی از استان‌های گیلان، خراسان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان قم و تهران، و نیز کتابدارانی از سراسر کشور حضور داشتند.
خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان 
 

برچسب ها : سوگواره لاله‌های کابل کابل خوزستان