شماره خبر : 17171
منتشر شده در مورخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 19:59
راوی گفت : اگر این <باید>ها اجرائی شوند  چه می شود

راوی گفت : اگر این <باید>ها اجرائی شوند  چه می شود


واقعاً اگر این همه <باید>ها که مقامات و مدیران کشوری در موارد مختلف عنوان می کنند، انجام می شد، نه تنها استان، بلکه تمام کشور پیشرفت می کرد و هیچ کم و کسری نداشتیم. جای دوری نمی رویم در همین استان، استانداران اسبق  چقدر در نشست ها <باید> گفتند که تا زمان رفتنشان هیچکدام از آنها انجام نشد. حالا نوبت به آقای محراب رسیده و ایشان هم در هر فرصتی کلی <باید> تاکید می کند که کاش در هر مورد زمینه اجرای دستورشان فراهم می شد. ببینید استاندار در نشست اخیر شورای مسکن استان چه تعداد <باید> گفته. با امید به این که این موارد بعد از نشست پی گیری و اجرا شود، برای ثبت در حافظه یا هر جا که لازم است ذکر می شوند :
-در کنار مسکن، رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان <باید> سر لوحه کار قرار گیرد و شورای مسکن <باید> موانع را از سر راه بردارد.
- قیمت مسکن طی سال های اخیر در سایر کشورها یکسان بوده، ما نیز <باید> مسکن را به سمتی ببریم که به عنوان پشتوانه و سرمایه برای امنیت روحی و اجتماعی خانواده ها تلقی شود.
- تعاونی ها <باید> احیا شوند.
< -باید> به نهضت ارزان سازی دامن بزنیم.
- زمینه ارزان سازی مصالح <باید> ایجاد شود و این نهضت <باید> توسط مدیران و مسئولان صورت گیرد.
- فرمانداران <باید> نهضت ملی مسکن را اولویت نخست کاری خود قرار دهند.
- نیاز جامعه به مسکن <باید> بر طرف شود.
- اگر می خواهیم در خدمات مهندسی نقش داشته باشیم <باید> تکنسین و کارگر ماهر تربیت کنیم.
- در نهضت ملی مسکن <باید> به بافت های فرسوده درون شهر توجه شود.
<باید > دید این <باید> ها چگونه در صورتجلسات نشست ها ثبت و ضبط می شود و آیا رئیس جلسه بعداً نتیجه توجه به آنها و اقدام در این موارد را مطالبه می کند؟
 با نشستن در اتاق کار، اعتباری برای اجرای پروژه های راهسازی به استان نمی دهند
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفته : باند دوم محور اهواز به خرمشهر به طول 20 کیلومتر از سمت خرمشهر به اهواز در حال ساخت است و اسناد مناقصه 30 کیلومتر دیگر این مسیر از سمت اهواز به سوی خرمشهر آماده شده و بزودی پیمانکار آن مشخص می شود.
مهندس رحمان بهرامی برنامه زمان بندی این پروژه را < به شرط تامین اعتبار> 24 ماه اعلام کرد.
می دانیم این محور مواصلاتی در بهبود اقتصاد منطقه، تسهیل تردد شهروندان و کاهش سوانح جاده ای، موثر و اهمیت دارد اما آقای بهرامی بهتر از ما می داند که با نشستن در اتاق و فقط قائل شدن شرط تامین اعتبار، کارها درست نمی شوند و خود ایشان یا مدیر کل راه و شهرسازی باید گیوه ها را بالا بکشند و برای اجرای این پروژه و دیگر پروژه های راه سازی لااقل هر هفته وزارتخانه باشند و با سماجت مطالبه گر اعتبارات شوند و دست خالی هم برنگردد.یادش بخیر < مهندس رحمانی> یکی از فعالترین مدیران اسبق استان زمانی که مدیر کل راه و ترابری استان بود، چنین رویه ای داشت و مرتب برای پی گیری کارها به خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز، تهران بود، آنجا هم اهل رفتن به هتل نبود و اتاق کوچکی در مهمانسرای راه و شهرسازی داشت و حتی با وجود حضور مهمان در آنجا، شب را به صبح می رساند و معمولاً با دست پر برمی گشت که جا دارد، مدیران جوان امروزی این اداره کل و سایر دستگاهها از چینن روحیه کاری برخوردار باشند.
خوزستان در میان استان های دارای بیشترین کودکان کار
سرپرست دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، 13 استان را که بیشترین کودک کار در آنها شناسائی شده اند، اعلام کرد که متاسفانه استان خوزستان هم جزو آنهاست. دیدن کودکانی که به جای حضور در کلاس درس، هر روز از صبح تا شب و حتی تا نیمه شب به زباله گردی مشغولند یا در کارگاه هایی بطور غیرقانونی از آنها کار می کشند، در استانی صنعتی، کشاورزی و فرهنگی مثل خوزستان تاسف بار است.
اگر می شد این استان به موقعیت سالها پیش که از تمام کشور، مردم جویای کار به خوزستان می آمدند برمی گشت و وضع اقتصادی استان شکوفائی سابق را پیدا می کرد و فقر و بیکاری جای خود را به بهبود وضع خانواده ها می داد، قطعاً این همه کودک کار نداشتیم و بچه ها به جای بر دوش گرفتن گونی های بزرگ زباله و هول دادن گاری های حامل زباله که چند برابر جثه آنهاست. کتابهایشان را در دست داشتند و به جای رفتن به سوی انبار ضایعات، رهسپار مدارس می شدند.
اعتراض رئیس بیمارستان گلستان
 به نحوه انتشار خبر سرقت دستگاه سونوگرافی
حتماً شما هم شنیده اید که دزدان به بیمارستان گلستان هم رحم نکرده و دستگاه سونوگرافی آنجا را دزدیده اند. مشکلی که بعد از این قضیه بوجود آمده این نیست که چرا این دزدی انجام شده چون مساله عجیبی نیست، همه جا دزدی میشود، این هم روی بقیه، بلکه رئیس بیمارستان از این موضوع دلخور است که چرا یک رسانه نوشته قیمت دستگاه سونوگرافی پنج میلیارد تومان بوده، در حالی که یک میلیارد قیمت داشته است. ایشان حتی از طریق شبکه استانی اصرار داشت که موضوع شفاف سازی شود و قیمت واقعی سیستم سرقت شده را اطلاع رسانی کنند، لابد درستش هم همین است چرا که در روزگاری که سرقت یک میلیاردی اصلاً به حساب نمی آید، سر به نیست شدن یک دستگاه یک میلیاردی چیزی نیست که بخواهند آن را خبرساز کنند!
منتظر وارد کردن خودروهای کار کرده باشید
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب واردات خودروهای کار کرده با عمر 5 تا 8 سال خبر داده و گفته : هم قیمت این گونه خودروها ارزان تر است و هم خدمات پس از فروش دارند و تحولی در بازار به وجود می آورد.
هر چند به این رویداد نمی شود گفت تحول بلکه نوعی پس رفت است اما چه بسا این خودروها در مقایسه با خودروهای وطنی بهتر باشند البته بشرطی که باز هم جنس چینی آن هم دست دوم وارد نشود. تا ببینیم قیمت ارزان تر که سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس قول آن را داده، از چه قرار است.  ‌

 

برچسب ها : سونگرافی خودرو سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس