شماره خبر : 2195
منتشر شده در مورخ : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 11:5
بسته شدن مرز‌های استان خوزستان

بسته شدن مرز‌های استان خوزستان

جهت پیشگیری از ورود نوع جهش یافته کرونا و کنترل شیوع این ویروس، مرز‌های زمینی استان خوزستان با کشور عراق برای مسافران همچنان بسته است.

استاندار خوزستان گفت پس از محرز شدن منشأ ویروس جهش یافته کرونا از خارج مرزها ، نظارت‌ها بر مرز‌ها و پایانه‌های مرزی تشدید شده است که در نخستین گام مرز‌های زمینی چذابه و شلمچه برروی مسافران بسته شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: این دو پایانه مرزی جهت صادرات و واردات کالا با اعمال نظارت‌های بهداشتی و به خصوص غربالگری تجار و کامیون داران باز هستند، اما برای تردد مسافران تا اعمال تدابیر مناسب جهت پذیرش و غربالگری مسافران خارجی، همچنان بسته هستند.


وی ادامه داد: از اوایل اسفندماه که موج کرونا با شیوع نوع جهش یافته این ویروس در استان خوزستان همراه شد، ورود این نوع ویروس کرونا از طریق مرز عراق و توسط مسافران تایید شد که با بستن مرز برروی مسافران و غربالگری کامیون‌داران و تجار مانع ورود انواع دیگر این ویروس در استان و کشور شدیم.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد:رعایت دستورالعمل های بهداشتی اکنون تبدیل به یک رفتار اداری شده است و به کسانی که رعایت نمی کنند،  نباید در اداره‌ای خدماتی دریافت کنند و همچنین خود کارمندان اداره نیز باید ماسک زدن را به عنوان یک قانون در اداره اجرا کنند و به کسانی که رعایت نکنند باید تذکر و توبیخ و حتی عزل برخورد کرد.
 خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان

برچسب ها : بسته شدن مرز‌های استان خوزستان خوزستان کرونا