شماره خبر : 2217
منتشر شده در مورخ : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 14:22
تامین آب ۷۰۰ روستای خوزستان تا پایان ۱۴۰۰ +فیلم

تامین آب ۷۰۰ روستای خوزستان تا پایان ۱۴۰۰ +فیلم

با تکمیل پروژه‌های تامین آب در روستا‌های دچار تنش آبی، آب آشامیدنی سالم راهی ۷۰۰ روستا در خوزستان خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان گفت: از تیرماه سال گذشته که بحث یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اتفاق افتاد، با توجه به نبود مطالعات در بخش عمده‌ای از روستا‌هایی که هم اکنون دچار تنش آبی هستند، تصمیم به آغاز فاز مطالعاتی گرفته شد.
به گفته افشین محمدی، براساس پایش‌های انجام شده، از حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ روستایی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بودند، بیش از ۷۰۰ روستا با تنش شدید آبی مواجه بودند که بخش عمده‌ای از این روستا‌ها محدود به مناطق شمالی و شمال شرق استان در شهرستان‌های اندیکا، ایذه، باغملک، رامهرمز و مسجدسلیمان هستند.
وی افزود: تنش آبی در این مناطق به دلیل پراکندگی بسیار بالای روستا‌ها و اختلاف ارتفاع روستا‌ها در بخش‌های مختلف است به طوری که در برخی روستا‌ها شاید ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر از منبع تامین آب تا روستا اختلاف ارتفاع داریم، این درحالی ست که منابع آبی یک جا متمرکز هستند، ولی روستا‌ها متعدد و پراکنده اند.
محمدی اطمینان خاطر داد: براساس مطالعات، راهکار‌هایی برای همه این مشکلات اندیشیده شد، اسناد مناقصه تهیه و هم اکنون هم در اغلب این روستا‌ها، پروژه فعال در حال اجراست که یقیناً در همین سال ۱۴۰۰ مشکل تامین آب ۷۰۰ روستایی که با تنش جدی آب مواجه هستند برطرف خواهد شد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان درخصوص روستا‌های شانبچه و بن دراز بخش میداوود هم گفت: از سال گذشته پروژه خط انتقال ۱۲ اینچی به طول ۱۲ کیلومتر از رود زرد تا میداوود به منظور تامین آب میداوود و روستا‌های مسیر این بخش در دست اجرا ست که تا مهرماه امسال به طور کامل اجرا و وارد مدار بهره برداری شده و به طور اساسی مشکل آب آن منطقه حل خواهد شد.
افشین محمدی در پایان، با عذر خواهی از اهالی روستا‌های دچار تنش آبی در استان خوزستان، به مردم اطمینان خاطر داد که تمام تلاش خود را برای خدمت گذاری و حل مشکلات آن‌ها به کار خواهیم گرفت.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : تامین آب ۷۰۰ روستای خوزستان آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان