شماره خبر : 2225
منتشر شده در مورخ : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 15:57
ماجرای تلف شدن دام‌های روستاییان در مسجدسلیمان چه بود؟

ماجرای تلف شدن دام‌های روستاییان در مسجدسلیمان چه بود؟

پس از انتشار تصاویری از تلف شدن ۷۰ راس دام در روستا‌های پایین دست شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، این شرکت توضیحاتی ارائه داد.

دامداران شهرستان مسجد سلیمان، امروز تصاویری از تلف شدن تعدادی از دام‌های این شهرستان و تجمع دامداران، مقابل شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان، به خبرگزاری صدا و سیما ارسال کردند.
در تصاویر ارسال شده، دامداران علت تلف شدن ۷۰ راس دام خود را مسمومیت ناشی از مصرف آب رودخانه‌های پایین دست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان، پس از ورود پساب‌های مجتمع به این رودخانه‌ها، عنوان کردند.
در همین خصوص، پس از پیگیری خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان.روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان توضیحاتی ارائه داد.
 این روابط عمومی اعلام کرد: از آنجایی که مجتمع پتروشیمی در مرحله اولیه تولید اوره است و هنوز به شرایط نرمال جهت تولید نرسیده ، ممکن است به ندرت و در بعضی مواقع پساب ناشی از شستشوی واحد، همچنین سرریز مخازن حاوی آمونیاک به پساب خروجی راه یابد که این کار در شرایط اولیه تولید در تمامی مجتمع‌های تولیدی کود اوره امری طبیعی است.
 مسئولان این شرکت می گویند:  سیستم مدیریت محیط‌زیست شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، در راستای حفاظت از محیط زیست و با رویکرد توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست طراحی و ساخته شده است.
روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در ادامه  اعلام کرده است ، هم اکنون با دستور مستقیم مدیرعامل، موضوع مطرح شده از سوی دامداران پیگیری و چنانچه نتایج نشان دهد که علت تلف شدن دام مربوط به پساب مجتمع بوده، در کمترین زمان ممکن خسارات وارده به دامداران محترم جبران خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : تلف شدن مسجد سلیمان صنایع پتروشیمی