شماره خبر : 2282
منتشر شده در مورخ : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 14:27
محور اهواز -خرمشهر چهار خطه می شود

محور اهواز -خرمشهر چهار خطه می شود

ساخت بخش نخست باند دوم محور اهواز -خرمشهر امروز آغاز شد.

استاندار خوزستان در این مراسم که نماینده  ولی فقیه در استان حضور داشت، گفت:خرمشهر حق زیادی به گردن همه ما دارد. خرمشهر قهرمان دوران دفاع مقدس است و به گفته امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و این افتخاری برای مردم بزرگ خرمشهر است.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه حق خرمشهر بیش از اینهاست و امر بازسازی این شهرستان طول کشیده است، افزود:  باید به سرعت دنبال تامین منابع پروژه باشیم. وزارت راه عددی در سال ۹۹ برای شروع این پروژه در نظر گرفته است و بایست برای امسال نیز عددی لحاظ شود.

وی ادامه داد: با استفاده از ماده ۵۶ و مشارکت بانک عامل پروژه اعتبار مربوط به فاز‌های بعدی تامین شود؛ من هم سازمان برنامه و بودجه را در خصوص پروژه اقناع خواهم کرد که برای تسهیل این فرآیند اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان بیان کرد: منطقه آزاد اروند نیز باید به سرعت وارد چرخه تزریق اعتبار به پروژه شود و همچنین از منابع استان هم برای تکمیل فاز‌های بعدی پروژه اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این طرح شامل ۳ فاز است که فاز نخست آن از کیلومتر ۸۰ تا ۱۰۰ با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان و با مشارکت استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند ساخته خواهد شد.
رضایی افزود: اعتبار مجموع ۳ فاز این پروژه یک هزار و چهارصد میلیارد تومان برآورد شده و پیش بینی می‌شود که فاز نخست آن ظرف ۳۰ ماه تکمیل شود.

برچسب ها : اهواز -خرمشهر محور اهواز -خرمشهر قاسم سلیمانی دشتکی