شماره خبر : 2308
منتشر شده در مورخ : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 12:6
تلاش برای احیای کانون‌های گرد وغباردر خوزستان

تلاش برای احیای کانون‌های گرد وغباردر خوزستان

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درجلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بر تلاش برای احیای کانون های گرد و غبار در خوزستان تایید کرد .

جلسه‌ای با هدف بررسی طرح احیای کانون‌های گرد و غبار و آبرسانی به کانون‌های ریزگرد و نخیلات شادگان در استانداری و با حضور استاندار خوزستان در حال برگزاریست.

در این جلسه استاندار خوزستان گفت : خط اول کانال‌های آب باید تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ تکمیل شود و تحویل منابع طبیعی شود.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: پیمانکار کانون ریزگرد‌ها جهاد نصر معرفی شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح ۸۵ درصد پیشرفت داشته و ادامه کار قرار است  تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

استاندار خوزستان گفت: چرا در کنار خلیج فارس ، مجتمع‌های صنعتی  که در کنار دریا هستند آب شرب مصرف می‌کنند و حق کشاورزان را ضایع می‌کنند، باید برنامه دوساله در دستور کار خود قرار دهند و دستگاه آب شیرین کن نصب کنند و از آب دریا استفاده کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بیشترین مشکلات جنوب خوزستان در شادگان است تا سه یا چهار ماه پیش ما حتی اداره منابع طبیعی هم نداشتیم.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد خاطر نشان کرد:در بخش احیای منابع طبیعی مثل کاشت نهال کاربسیار خوبی انجام شده و در حفظ نخیلات با پیگیری‌های زیاد قرار شد آب از کارون به واسطه لوله گذاری به نخیلات آب برسد، اما به خاطر هزینه‌های بالا کانال احداث شد که از آن ده متر مکعب آب   یک متر مکعب آب هم به ما نمی‌دهند و به شدت نخیلات ما در خطر است و تنش آبی شدیدی به وجود آمد.

در پایان این جلسه مصوب شد ظرف ۱۵تا بیست روز چهارپمپ برای انتقال آب به نخیلات شادگان فعال شود و در برنامه ریزی آینده باید برای لوله کشی آب به آن شهرستان تلاش و سرعت بیشتری داشته باشیم.
منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان  

برچسب ها : احیای کانون‌های گرد و غبار آبرسانی کانون های گرد و غبار در خوزستان