شماره خبر : 25745
منتشر شده در مورخ : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 20:2
راوی گفت: قرار است خوزستان دارای شورای اطلاع رسانی دولت ( بعد از استانهای دیگر) بشود/از تجارب مدیران با سابقه برای بهتر شدن کیفیت نان، بهره بگیرید

راوی گفت: قرار است خوزستان دارای شورای اطلاع رسانی دولت ( بعد از استانهای دیگر) بشود/از تجارب مدیران با سابقه برای بهتر شدن کیفیت نان، بهره بگیرید


خوزستان به لحاظ تولید و کیفیت گندم، رتبه اول کشور را دارد و در استان های دیگر، از گندم خوزستان برای بالا بردن کیفیت آرد خود از آن استفاده می کنند به همین دلیل پخت بی کیفیت نان در اهواز، زیبنده نیست.
به گفته مشاور استاندار در حوزه صنعت و نان و غله، در نظرسنجی که از مردم اهواز انجام شده، اکثراً از کیفیت نان ناراضی هستند.
به گفته محمدحسین چراغی که از مدیران با سابقه استان خوزستان است، به دلیل گرانی برخی اقلام مثل برنج، گرایش مردم به نان بیشتر شده و به همین دلیل باید برای ساماندهی پخت نان در اهواز و استان، چاره اندیشی کرد. به اعتقاد وی نبود نیروی انسانی ماهر و استفاده نکردن از مایه خمیر با کیفیت، عامل اصلی پخت نان بی کیفیت نان در اهواز است.
تجربه نشان داده که نه نظارت، نه تهدید نمی تواند به تنهائی عامل تغییر کیفیت نان در اهواز باشد و باید از دانسته های مدیران قدیمی مثل آقای چراغی و تشویق نانوایان به استفاده از نیروهای ماهر و البته ماندگار، در این مورد بهره گرفته شود.

قرار است خوزستان دارای شورای اطلاع رسانی دولت ( بعد از استانهای دیگر) بشود
استاندار خوزستان خبر داده که قرار است شورای اطلاع رسانی دولت به ریاست فرمانداران و با دبیری مدیران ارشاد، عضویت مدیران ذیربط و جمعی از اصحاب رسانه در سطح شهرستان ها تشکیل شود. وی اطلاع رسانی دولت به مردم را یکی از وظایف دستگاه ها دانست.
طبق معمول این شورا بعد از این که در دیگر استان ها تشکیل شده و در حال برگزاری جلسات آن هستند، حالا قرار است در شهرستان های خوزستان تشکیل شود که باید دید چه زمانی با چه کیفیتی شکل خواهند گرفت. 
تشکیل کار گروه های تخصصی، تدوین، برگزاری نشست های خبری و برنامه های اطلاع رسانی برای دستگاه های عمرانی و اقتصادی و اجرای سیاست گذاری رسانه ای دولت از وظایف این شوراست.  ‌
بعضی مدیران با علم به خلاف بودن ترک تشریفات دستور شفاهی می دهند تا گیر نیفتند
استاندار خوزستان مدیران دستگاه ها را از اجرای پروژه ها در قالب ترک تشریفات برحذر داشته و این اقدام را زمینه بروز رانت و سوء استفاده دانسته است.
ترک تشریفات روشی است غیر رقابتی که برای تامین نیازهای سازمان در شرایط خاص که برگزاری فرآیند مناقصه به صلاح نیست و موجب از دست رفتن زمان و منافع سازمان می شود، در زمانی که به دلایل موجهی امکان برگزاری مناقصه فراهم نباشد، کاربرد دارد، اما متاسفانه دیده می شود برخی مدیران در موارد غیر ضروری دستور به اجرای پروژه در قالب ترک تشریفات می دهند و پیمانکار مورد نظر خود را هم برای اجرا در نظر می گیرند که اگر بررسی شود قابل پی گرد قانونی است. البته دستور چنین مدیرانی شفاهی است و عواقب سوء آن متوجه زیر مجموعه خواهد بود و پس از رفتن مدیر از دستگاه به او دسترسی نیست، مگر این که مقامات بالا به داد زیر مجموعه‌ها برسند.

ببینید خیابان های اهواز جوابگوی اتوبوس تندرو (بی آر تی) هستند، بعد اقدام کنید
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تصویب لایحه مناقصه احداث ایستگاه های بین راهی خط یک سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) از برنامه ریزی برای ایجاد 27 ایستگاه این خط خبر داده و گفته این خط در قالب چند پروژه اجرا می شود. 
به گفته وی در این پروژه باید شش محور کار شامل ایجاد پایانه مبداء در میدان چهارشیر ( یا شهید بندر یا شهید کجباف)، پایانه مقصد در محدوده دانشگاه آزاد، ایجاد ایستگاه های بین راهی و آماده سازی خط به همراه تامین ناوگان و راننده به صورت همزمان پیش بروند تا خط یک به صورت کامل به بهره برداری برسد اما قبل از آن می توان بهره برداری اولیه را آغاز کرد که البته ایشان باید توضیح بدهد منظور از بهره برداری اولیه چیست؟ سلیمانی این را هم گفته که ایستگاه ها شکل خاص و تجهیزات کاملی خواهند داشت و طبق برآورد پایه برای اجرای 27 ایستگاه، حدود 50 میلیارد تومان نیاز است ( که بهتر بود مشخص شود این اعتبار آیا تامین شده، آن هم از چه محلی.)
ضمناً ایشان آغاز عملیات اجرائی این پروژه را اوایل آبان ماه اعلام کرده که منتظر عملیاتی شدن پروژه می مانیم تا ببینیم به موقع استارت آن زده می شود؟ 
هم اکنون شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد از سامانه اتوبوس تندرو برخور دارند که خیابان های آن ها با اهواز قابل مقایسه نیست و قبل از شروع به احداث این سامانه باید بررسی شود که این کار در خیابان های اهواز که جوابگوی وضع فعلی ترافیک نیستند، قابل  اجرا است؟ چون نیاز به خطوط ویژه است، خیابان های اهواز هم کم عرض اند هم به خاطر نبودن پارکینگ، معمولاً از هر دو طرف آن برای توقف خودرو آن هم به صورت دوبله استفاده می شود.

 ‌بیکاری، یک شهر را از مردها خالی کرد
یک شهروند خوزستانی که از سفر به شهرکرد و نزد بستگانش آمده است تعریف می کند که در آن شهر تقریباً <مرد> وجود ندارد چون اکثر آنها برای کار به کشور همسایه رفته اند و حتی سوپرها و انواع فروشگاه ها توسط زن ها مدیریت و اداره می شوند. 
با این حساب این پرسش پیش می آید که مقامات و مسئولانی مانند مدیران تعاون و کار و رفاه اجتماعی با کدام استناد مدعی ایجاد هزاران فرصت های شغلی در کشور هستند و چه جوابی برای مردمی مانند اهالی شهرکرد دارند؟

برچسب ها : شورای اطلاع رسانی دولت اتوبوس بی آر تی خوزستان