سامانه جامع گارانتی در دسترس خریداران کالا
مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت گفت: سامانه جامع گارانتی در دسترس مشتریان بوده و میتوانند قبل از خرید از اصالت گارانتی کالای خود مطمئن شوند.
در میز اقتصاد امروز موضوع اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش با حضور حمید محله ای معاون وزیر صمت مورد بررسی قرار گرفت.
محلهای معاون وزیر صمت گفت: موضوع خدمات پس از فروش شامل تمامی شرکتهای خودروساز و واردکننده است، بر اساس این ضوابط خدماتی که شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش موظف به انجام آن هستند از طریق سامانه جامع تجارت به صورت برخط قابل رصد و پیگیری است.
محلهای ادامه داد: خودروسازان و شرکتهای واردکننده درصدد ارائه خدمات مطلوب به هموطنان هستند در برخی مواقع هم شبکه سامانه جامع خدمات پس از فروش کم و کاستی دارد و این موضوع باید هرچه سریعتر برطرف شود.
محله ای اظهار کرد: تا بهحال تعداد کمی شکایت به ثبت رسیده و در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ شکایت ثبت شده که بیشتر آن به صلح رسیده است.
او میگوید: خودروها دارای یک شناسه رهگیری هستند و زمانی یک خودرو تولید یا وارد کشور میشود دارای یک شناسه است که در این شناسه تضمین ارائه کننده خدمات مشخص شده است.
معاون وزیر صمت ادامه داد: زمانی که خودرو تولید و وارد کشور میشود این شناسه در سامانه جامع خدمات پس از فروش اعمال میشود و از آن تاریخ به بعد شناسه گارانتی خدمات پس از فروش فعال و برای خریدار هم پیامک خواهد شد و پس از آن قابل پیگیری است.
محلهای گفت: تمامی کالاهایی که کالای سرمایهای با دوام است تولیدکننده و واردکننده را مکلف میکند خدمات پس از فروش را انجام دهند.
معاون وزیر صمت گفت: دوره خدمات پس از فروش از ۱۸ ماه به دوسال ارتقا پیدا کرده است، در حال حاضر کیفیت نوع خدمات نسبت به گذشته خیلی بهتر شده ولی به طور کلی با برخی از کشورها فاصله داریم.
به گفته او، به طور کلی حقوق مصرف کننده در این نوع خدمات به خوبی تشریح شده است و مشتری با مراجعه به سامانه خدمات پس از فروش می تواند ثبت نام خود را انجام دهد. در این سامانه تمامی خدمات جز به جز آورده شده و اگر هم شکایتی دارد میتواند بنا به نوع فعالیت انجام نشده اعم از عدم ارائه مطلوب خودرو ساز یا نوع خدمات میتواند شکایت خود را به ثبت برساند.
وی افزود: به طوری کلی پس از ثبت شکایت همکاران ما در وزارت صمت این شکایت را بررسی و در صورتی که این موضوع وارد و مستند باشد بلافاصله به شبکه خدمات ارجاع خواهد داده شد.
او گفت: ما این قول را به هموطنان میدهیم که به شکایت بدون هیچ اغماضی رسیدگی خواهی کرد. متاسفانه برخی از هموطنان هم آگاهی چندانی از این موضوع ندارند که با خرابی کوچک یک قطعه حتما باید تعویض شود.
معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی سامانه جامع گارانتی، در درجه اول مصرفکنندگان هستند آنها میتوانند قبل از خرید با استعلام کد رهگیری کالا در این سامانه از اصالت گارانتی کالای خود مطمئن شوند از طرفی در این سامانه امکان ثبت و پیگیری شکایت از شرکتهای خدمات پس از فروش امکانپذیر شده است.
محله ای گفت: در گذشته ضمانت روی یک برگه کوچک داخل محصول بود ولی امروز شرکتها مستلزم این هستند موارد مختلفی را در سایت بارگزاری کنند و این موضوع برای تمامی گروهای کالایی صدق میکند.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی
برچسب ها : گارانتی کالا وزارت صمت اصالت کالا سامانه جامع تجارت
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
- مدیرکل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی : بیمهشدگان دارای سابقه کمتر از ۱۵ سال باید ۳۵ سال خدمت کنند
- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت
- به بهانه روز جهانی زنان خانه دار/ وقتی «خانهداری» وظیفه زنانخانهدار میشود
- موتورسیکلتهای سنگین حتی از خانه تا پیست هم اجازه تردد ندارند
- نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو اهواز؛ فرصتی برای معرفی تولیدات ایرانی باکیفیت
- افتخارآفرینی ورزشکار خوزستانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ارتش های جهان
- مدیرکل آموزش و پرورش استان: مدارس خوزستان یکسوم روزهای سال تحصیلی تعطیل بودهاند
- کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان برگزار شد؛ هشدار درباره تشدید بحران زیستمحیطی و آموزشی در خوزستان
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
