شماره خبر : 2639
منتشر شده در مورخ : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 8:56
مُهر نشان ملی بر روی ۳۰ محصول صنایع دستی بوشهر

مُهر نشان ملی بر روی ۳۰ محصول صنایع دستی بوشهر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: در چهار سال گذشته صنعتگران دستی این استان موفق شدند ۳۰ نشان ملی را به دست آورند.

لیلا رحیمی معاون صنایع دستی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: اعطای نشان ملی صنایع دستی یک‌سال در میان صورت می‌گیرد که در چهار سال گذشته این جایزه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۹، اعطا شد که به ترتیب در این سال‌ها ۱۳ و ۱۷ نشان ملی به صنایع دستی این استان اعطا شد.

او افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۰۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی به صنعتگران استان پرداخت شده است که موجب اشتغال ۸۷۰ نفر شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۶۷ پروانه تولید انفرادی و ۱۳ پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی در بوشهر صادر شده است که تاثیر بسزایی بر اشتغال بانوان و جامعه روستایی استان دارد.

رحیمی عنوان کرد: در چهار سال گذشته دو میلیون و ۴۱۷ هزار دلار از تولیدات صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شده است.

او با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر هزار و ۳۱۴ نفر با تولید صنایع دستی آشنا شده‌اند، ادامه داد: چهار رشته صنایع دستی منسوخ یا در دست فراموشی در چهار سال گذشته در استان بوشهر احیاء شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، برگزاری ۶۳ نمایشگاه استانی، شرکت در ۲۳ نمایشگاه سراسری، راه‌اندازی ۷۲ بازارچه موقت عرضه محصولات صنایع دستی و انتشار ۱۷ بسته ترویجی صنایع دستی را از فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ اعلام کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان 

 

 

برچسب ها : صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری