شماره خبر : 28061
منتشر شده در مورخ : ۱۹ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 9:4
معاون سازمان بنادرو دریانوردی اعلام کرد؛ تسهیلات بدون بهره برای ساخت شناور‌های مسافربری

معاون سازمان بنادرو دریانوردی اعلام کرد؛ تسهیلات بدون بهره برای ساخت شناور‌های مسافربری

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده تسهیلات ویژه به ساخت و نوسازی شناورهای مسافربری اختصاص داده است.

مجید علی‌نازی در ششمین نشست کمیته حمل و نقل دریایی ویژه سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۳، با اشاره به ضرورت همگرایی همه ارگان‌های متناظر با سفر‌های دریایی، تاکید کرد: چرخه و فرایند سفر‌های دریایی به صورت یک زنجیره به هم پیوسته است و در یک سیستم یکپارچه و متمرکز، کارایی بهتر و بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیشکرانه و پسکرانه هر سفر دریایی به هم مرتبط است و هر گونه تصمیم فردی، خارج از سیستم یکپارچه، مانع از ارائه خدمات مطلوب به مردم و متقاضیان سفر‌های دریایی خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به سیاست‌های توسعه دریامحور و ضرورت نگاه ویژه و ملی به دریا، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت این کمیته، در چارچوب اقتصاد دریاپایه، شناسایی و احصای کمبود‌ها در حوزه حمل ونقل سفر‌های دریایی و فراهم‌سازی بستر امن و ایمن برای مردم است.

علی‌نازی با اشاره به استقبال مردم از گشت‌های دریایی در قالب راهیان نور در آب‌های خوزستان، و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، تاکید کرد: زیرساخت‌های سفر‌های راهیان نور در حوزه دریایی، از مطلوبیت کافی برخوردار نیست و در دو بخش اسکله و شناور به نوسازی و تجهیز نیاز دارد.

معاون دریایی سازمان بنادرودریانوردی در خصوص برنامه‌های کمیته خدمات حمل‌نقل دریایی، برای ایمن‌سازی خدمات به مسافران دریا در ستاد یادمان راهیان نور خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در قالب وجوه اداره شده به متقاضیان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مسافری، تسهیلات ویژه (وام بدون بهره) ارائه کند.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، این سازمان از محل وجوه اداره شده خود، تسهیلات ویژه‌ای را به ساخت و نوسازی شناور‌های مسافربری اختصاص داده است و در این راستا از مالکان و شرکت‌های کشتی سازی کشور انتظار می‌رود نسبت به نوسازی و افزایش ایمنی شناور‌های مسافربری اهتمام ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان  اقتصادی  راه و شهرسازی

برچسب ها : سازمان بنادرو دریانوردی شناور‌های مسافربری راه و شهرسازی