شماره خبر : 28381
منتشر شده در مورخ : ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 9:49
افندی‌زاده: صف‌ کامیون‌ها در پایانه‌های مرزی کوتاه شد

افندی‌زاده: صف‌ کامیون‌ها در پایانه‌های مرزی کوتاه شد

 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با ایجاد پایانه مرزی موقت، صف کامیون‌ها در پایانه مرزی آستارا کوتاه‌تر شده و روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون تردد می‌کنند.

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود در خصوص  آخرین وضعیت پایانه مرزی آستارا  گفت: پایانه  آستارا  در دو بخش و در دو فاز در حال تکمیل شدن است و در این بخش یک  سایت موقت  ایجاد شده  که در این سایت موقت کامیون های بیشتری بتوانند عبور کنند.

او گفت: راه های دسترسی  فراهم کرده ایم که از یک طرف کامیون ها  به صورت خالی بیایند و از یک طرف که از طریق پل است خارج شوند  که از این طریق بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد  ظرفیت را افزایش می دهند.

افندی زاده گفت: در کنار این اقدام با گمرک هم  توافق شده که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کنند و فاز یک آن تا یکی دو هفته دیگر افتتاح می شود  اما ساخت راه نیاز به آب وهوای مخصوص دارد  که با توجه به بارش باران  امکان تکمیل راه نیست. 

وی بیان کرد: با گمرک توافق شده پایانه ۲۴ ساعت و پایانه موقت و فاز دو پلی ساخته شود و برای آنکه از سایت موقت استفاده شود در کنار جاده دسترسی در یکی دو هفته آینده افتتاح می شود. آستارا منطقه ای  با باران زیاد است و عملیات ساخت نیاز به آب وهوای غیر  بارانی دارد بنابراین فاز دو  کمی زمان بر است.

وی گفت:ظرفیت پایانه آستارا ۲۵۰ کامیون در روز از سمت ایران و ۲۵۰ کامیون از سمت آذربایجان است که در مجموع ۴۰۰ تا ۵۰۰ تا است و فعلا مشکل خاصی از نظر زمان نیست و صف کامیون ها کوتاه تر هم  می شود  با ساخت پایانه موقت .

افندی زاده گفت: اگر خلافی اتفاق می افتد باید شکایت شود به  دستگاه ها ینظارتی و هیچ پول اضافه ای را راننده نباید بدهد و  عبور از پایانه ها نوبتی است . ساخت پایانه موقت جاده دسترسی  را افزایش می دهیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان  اقتصادی  راه و شهرسازی

برچسب ها : حمل ونقل کامیون راه و شهرسازی