شماره خبر : 30116
منتشر شده در مورخ : ۲ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 10:14
اشتغال ۶۴ هزار نفر با احیای واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی

اشتغال ۶۴ هزار نفر با احیای واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال هزار و ۳۰۱ واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشت که احیای این واحد‌ها برای ۶۴ هزار و ۱۳۴ نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ آقای فرشاد مقیمی در بیست و یکمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون با احیای واحد‌های تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید ایجاد شده است. 
 وی از هدفگذاری برای احیای ۳ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی راکد تا ۲ سال آینده خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴ هزار و ۱۱۸ واحد تولیدی راکد در بخش صنعت به چرخه تولید بازگشته است. 
 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در زمینه افزایش ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند نیز ۲ هزار و ۳۳۵ واحد رشد تولید داشته‌اند که برای هزار و ۶۷۵ نفر اشتغالزایی داشته است همچنین ارتقای ظرفیت ۶ هزار و ۴۳۰ واحد تا ۲ سال آینده برنامه ریزی شده است.
 مقیمی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۱۴۳ طرح جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده که اشتغال ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفری را به دنبال داشته است.
 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نوسازی و بازسازی را نیاز صنعت دانست و افزود: یکی از دستاورد‌های نوسازی و بهسازی کاهش میزان سهم انرژی در تولید و رساندن آن به کمتر از میزان موجود است، ضمن اینکه نوسازی و بازسازی، کاهش آلایندگی را بدنبال دارد.
 مقیمی با بیان اینکه بدنبال ارتقای رقابت پذیری هستیم، گفت: ۷ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در سال ۱۴۰۲ به مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شده است، همچنین با بهره برداری از یک شهرک صنعتی غیردولتی مجموع شهرک‌های صنعتی غیردولتی به ۶۵ شهرک رسید که بیش از ۸ هزار واحد تولیدی در آنها فعالیت دارد.

برچسب ها : شهرک‌های صنعتی احیای واحد‌های راکد مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران