شماره خبر : 3106
منتشر شده در مورخ : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 10:38
طرح ویژه فنی و حرفه‌ای برای بازنشستگان

طرح ویژه فنی و حرفه‌ای برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور جهت بهره مندی بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها از خدمات آموزشی، طرحی ویژه را اجرا می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان گفت: در راستای اجرای آموزش‌های مهارتی برای بازنشستگان، همسر و فرزندان آن‌ها، تفاهم نامه‌ی همکاری میان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، به امضا رسید.

به گفته عبدالنبی سواعدی ؛ بر این اساس، بازنشستگان، همسر و فرزندان آن‌ها می‌توانند از خدمات آموزشی مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان (درصورت داشتن ظرفیت) و در آموزشگاه‌های آزاد دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای ، با ارائه ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف استفاده کنند.

وی ادامه داد: بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند به درگاه خدمات الکترونیک سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور به نشانی portaltvto.com و یا صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه و از این خدمات بهره مندشوند.

سواعدی درباره فرآیند ثبت نام و استفاده از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای هم گفت: ابتدا متقاضیان می‌توانند به مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای اخذ معرفی نامه مربوطه جهت ثبت نام دوره مورد نظر خود در مراکز فنی حرفه‌ای یا آموزشگاه‌های آزاد مراجعه یا از سیستم استعلام الکترونیکی تحت وب استفاده کنند، سپس، به مراکز دولتی یا آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌های مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه‌های مصوب پس از کسر درصد تخفیف برای آموزشگاه‌های خصوصی اقدام کرده یا از روش الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در پایان با بیان اینکه شرکت کنندگان پس از فراگیری مهارت فنی وحرفه‌ای وقبولی درآزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای، گواهینامه مهارتی براساس استاندارد بین المللی شغلی دریافت خواهندکرد اظهار امیدواری کرد: این خدمات مورد توجه و استقبال بازنشستگان، همسرو فرزندان آنان قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان  

برچسب ها : فنی و حرفه‌ای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور