شماره خبر : 3165
منتشر شده در مورخ : ۱ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 11:39
خاموشی ماینر‌ها در مناطق مختلف اهواز

خاموشی ماینر‌ها در مناطق مختلف اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کشف و ضبط ۳۰ دستگاه ماینر در مناطق مختلف این کلانشهر با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به کشف ۳۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز با تلاش نیروی انتظامی و با همکاری شرکت توزیع برق گفت: در عملیات ماموران انتظامی با دستور مقام قضایی تعداد ۹ دستگاه ماینر در روستای علوه از توابع شهرستان کارون با همکاری پلیس امنیت اقتصادی ناجا کشف و جمع آوری شد.

او در ادامه به کشف و ضبط ۵ دستگاه ماینر مدل S ۹ G در در شهرک برق خیابان ۷ کارمندی و نیز تعداد ۱۰ دستگاه ماینر مدل S ۹ G در منطقه پردیس ۲ اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین ۳ دستگاه ماینر و ۷ عدد پاور مربوط به فروشگاه تعمیرگاه دستگاه‌های ماینر در پاداد شهر اهواز و ۳ دستگاه ماینر M ۳۲ که ۱۰ آمپر مصرف برق سه فاز از کنتور آنالوگ به صورت غیرمجاز استفاده می‌کرد جمع آوری شدند.

کریمی با اشاره به شناسایی افراد سودجو از دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز و آن‌ها به مقامات قضایی تصریح کرد: هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها : دستگاه ماینر استخراج رمز ارز قطعی برق