شماره خبر : 3692
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 14:51
رفع کمبود معلم در آبادان و خرمشهر با دانشگاه فرهنگیان

رفع کمبود معلم در آبادان و خرمشهر با دانشگاه فرهنگیان

تاسیس دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند، گامی اساسی در رفع کمبود معلم منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در منطقه آزاد اروند گفت: خوزستان از استان‌های بزرگ کشور است که برای جبران کمبود معلم آن، پذیرش دانشجو در مراکز وابسته دانشگاه فرهنگیان در آبادان و خرمشهر را در دستور کار داریم.
حسین خنیفر با اشاره به سهمیه کنکور برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۵ هزار نفر سهمیه به این مراکز آموزشی اختصاص داده شده است که ۲۰ هزار نفر آن برای دانشگاه فرهنگیان است، از مجموع پذیرش ۸۰ هزارنفری که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، ۲۰ هزار نفر آن برای دانشگاه فرهنگیان است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در آبادان آموزش و پرورش با کمبود ۵۰۰ معلم مواجه است و راه اندازی مراکز دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد می‌تواند کمک خوبی برای پرورش معلمان مورد نیاز باشد.
سید محمد مولوی از اختصاص ۴ هزار هکتار زمین برای ساختمان دانشگاه فرهنگیان با کمک خیران در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: با تفاهم نامه‌ای که با منطقه آزاد اروند آبادان خواهیم داشت تربیت معلم تعطیل شده آبادان را بار دیگر احیا خواهیم کرد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه مقاومت مردم خرمشهر در هر عرصه‌ای مثال زدنی است تاکید کرد: حق مردم خرمشهر این است که فرزندان آن‌ها از دانشگاه هایی، چون فرهنگیان بهره‌مند باشند.
سید لفته احمدنژاد ابرازامیدواری کرد: مهرماه دانشجویان منطقه بتوانند در این دانشگاه‌ها پذیرش شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان کوروش مودت با بیان اینکه تلاش می‌شود دانشگاه فرهنگیان در آبادان و خرمشهر مهرماه آماده پذیرش دانشجویان باشد گفت: از سال ۹۸ تا کنون افزون بر ۵ هزار سهمیه پذیرش دانشگاه تربیت معلم به استان خوزستان داده شده است که این گام موثری برای جبران کمبود نیروی انسانی استان است.

برچسب ها : دانشگاه فرهنگیان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر کمبود معلم