شماره خبر : 3696
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 17:19
اشتغالزایی برای بهبود یافتگان اعتیاد در خوزستان

اشتغالزایی برای بهبود یافتگان اعتیاد در خوزستان

بهبود یافتگانی که مهارت خاص ، گواهی فنی و حرفه‌ای و یا مجوز کسب و کار داشته باشند می‌توانند از بهزیستی وام‌های اشتغال زایی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: ۱۴۲ مرکز اقامتی، درمانی و کاهش آسیب ترک اعتیاد در خوزستان دایر و فعال است که پارسال حدود ۳۰ هزار نفر از معتادان جامعه هدف بهزیستی از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

علی حسن زاده با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد یکی از راه‌های جلوگیری از بازگشت اعتیاد است گفت: افرادی که مهارت خاصی داشته یا گواهی فنی و حرفه‌ای دارند و یا مجوز کسب و کار داشته باشند می‌توانند از بهزیستی وام‌های اشتغال زایی دریافت کنند. همچنین پیمانکارانی که این افراد را مشغول به کار کنند البته مشروط به این که پنج سال در محل کار نگه دارد و فرد حقوق دریافت کند نیز شامل دریافت وام کارفرمایی به پیمانکار می‌شوند.
 
وی افزود : ۶۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، که در اصلاح عمومی به کمپ معروف هستند، در خوزستان فعال هستند. این مراکز دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی خوزستان بوده و معتادان در این مراکز از خدمات ترک اعتیاد بهره‌مند می‌شوند.
حسن زاده با اشاره به فعالیت ۵۸ مرکز درمان سرپایی با عنوان متادون تراپی در خوزستان افزود :همچنین  ۲ مرکز اقامتی تی سی یا اجتماع درمان مدار در استان نیز با استفاده از اصول علمی و روان شناختی در شهرهای اهواز و دزفول برای زنان و مردان دایر است. 
 
معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت : ۶ مرکز کاهش آسیب ترک اعتیاد در خوزستان شامل چهار مرکز مردان و ۲ مرکز ویژه زنان در اهواز، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان فعال هستند.

حسن زاده ادامه داد: یک مرکز باشگاه مثبت نیز در خوزستان فعال است که در آن افراد مبتلا به ایدز و هپاتیت برای هم افزایی و اشتراک تجربیات برای کاهش عوارض بیماری‌هایی که دارند در آن جا تجمع می‌کنند تا بتوانند به نوعی بهداشت روانی خود را تامین کنند .

برچسب ها : اشتغالزایی اعتیاد خوزستان