شماره خبر : 3778
منتشر شده در مورخ : ۷ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 8:45
اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی کشور

اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی کشور

۳۷۳میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی خوزستان اختصاص یافت.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از محور‌های شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل گفت: شاخص برخورداری از راه روستایی در این شهرستان‌ها کمتر از میانگین کشوری است و باید اقدامات زیادی برای رسیدن به میانگین کشوری صورت پذیرد.

رضا اکبری افزود: در طرح ابرار این شهرستانها دارای طرح‌های زیادی هستند و حدود ۱۰۰کیلومتر راه‌ها در هر شهرستان آماده آسفالت است که بلافاصله بعد از تأمین قیر مورد نیاز این کار صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد:  امسال ۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل راه‌های روستایی کشور اختصاص یافته است که از این میزان ۳۷۳میلیارد تومان به استان خوزستان تخصیص که  امیدواریم که با تخصیص اعتبارات استانی در حوزه آسفالت راه‌های روستایی بصورت کامل انجام تا بخش عمده‌ای از مشکلات این چهار شهرستان و دیگر شهر‌های خوزستان در حوزه راه روستایی مرتفع گردد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه  امسال اعتبارات راه روستایی استانی شده است گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد از محل تخصیص اولیه این اعتبار، اولین طرح های  استان اجرای پروژه آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل باشد.

اکبری افزود: در خصوص راه‌های اصلی در محور‌های مورد بازدید قرار گرفته خوزستان، مشکلات موجود در حوزه رفع نقاط پرحادثه، تعریض قوس ها، اصلاح پیچ ها، خط کشی راه ها، نصب تابلو علائم ایمنی و ماشین آلات راهداری شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و منابع مالی مورد نیاز برای رفع این مشکلات به شهرستان‌ها تخصیص داده خواهد شد.

وی گفت: کنترل و نظارت در این محور‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا وضعیت در آن‌ها به لحاظ ایمنی و ساماندهی ارتقاء یابد.
 خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان 

برچسب ها : راه‌های روستایی کشور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خوزستان