شماره خبر : 3957
منتشر شده در مورخ : ۱۲ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 14:19
مشاهده نشدن کرونای دلتا در خوزستان

مشاهده نشدن کرونای دلتا در خوزستان

تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی شهر‌ها توسط وزارت بهداشت، شهر‌های اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز قرار داشته و شهر بهبهان از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان  افزود: در حال حاضر  ۱۲ شهر  اهواز، آبادان، شوش، ایذه، ماهشهر، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان، مسجد سلیمان و بهبهان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد:  تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است، اما با توجه به قرمز شدن شهر‌های استان‌های همجوار باید هم استانی‌های عزیز از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:  با توجه به نزدیکی شهر پل دختر به خوزستان، مردم اندیمشک تردد زیادی با این شهر داشته و در بوشهر شهر‌های دیلم و گناوه درگیر هستند که بهبهان تحت تاثیر این شهر‌ها قرار گرفته است و  گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قرمز است که باید به این موارد توجه شود.

دکتر ابول نژادیان گفت:در پی قرمز شدن هرمزگان؛ خوزستان اولین استانی بود که پیشنهاد ممنوعیت سفر به کیش یا انجام تست PCR از مسافران را داد که با همکاری فرودگاه‌های خوزستان پرواز‌ها متوقف  و با مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، حدود سه هفته است که سفر به کیش ممنوع شده است.وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است، گفت:  هفته گذشته همه واکسن‌هایی که به دستمان رسیده برای تزریق نوبت دوم به گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال اختصاص یافته که  امیدواریم این هفته واکسن به دست ما برسد تا واکسیناسیون افراد ۶۰ سال و بالای ۶۵ سال را انجام دهیم.
منبع: صدا و سیما مرکز خوزستان  

برچسب ها : خوزستان کرونای دلتا کروناویروس