شماره خبر : 4050
منتشر شده در مورخ : ۱۴ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 10:32
برترین مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی انتخاب می‌شوند

برترین مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی انتخاب می‌شوند

مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی آموزش فنی و حرفه‌ای برتر در خوزستان با هدف حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال انتخاب می‌شوند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به منظور تشویق و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال در زمینه آموزش و نیز الگوسازی و فراهم نمودن امکان استفاده از تجربیات ارزنده مراکز آموزش کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی صنایع برتر تعیین می‌شوند.

منصور زنگنه منش افزود: تربیت نیروی کار متخصص، ماهر و نیمه ماهر با طی آموزش‌های مداوم و مستمر مقدور خواهد بود تا بتوان با تکیه بر این نیروها، امکان رقابت، افزایش بهره وری و کاهش ضایعات و افزایش درآمد‌ها را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های لازم مبتنی بر مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده ضرورتی انکار ناپذیر است.

زنگنه منش تشویق بنگاه‌های اقتصادی به منظور بهره گیری بیشتر در زمینه آموزش، دستیابی به مدل‌های توانمندسازی شاغلین و کارجویان، نیازسنجی آموزشی و تجزیه و تحلیل نیاز‌های بنگاه‌های اقتصادی، شناسایی ظرفیت‌های موجود در بنگاه‌های اقتصادی، جلب مشارکت، توسعه کمی و کیفی مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: عقد تفاهم‌نامه با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی برای دوره‌های ضمن کار، تهیه تجهیزات و منابع مالی و انسانی مورد نیاز برای اجرای دوره‌های آموزش، تهیه بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز، شناسایی مربیان، برنامه ریزی، اجرا و نظارت دوره‌های آموزشی، تحلیل و ارزیابی از اجرای دوره‌های آموزشی و تجدیدنظر مستمر در برنام‌های آموزشی، به منظور بروزرسانی آموزش‌ها و متناسب با نیاز بازار کار و تغییرات فناوری از دیگر اهداف تعیین مراکز برتر به شما می‌روند.

وی به نحوه گروه بندی مراکز براساس امتیازات مکتسبه اشاره کرد و بیان داشت: رتبه اول با کسب امتیاز حداقل ۸۰ و بیشتر، رتبه دوم با کسب حداقل ۶۰ امتیاز تا کمتر از ۸۰ امتیاز، رتبه سوم با کسب حداقل ۴۰ امتیاز تا کمتر از ۶۰ امتیاز محقق و کسب کمتر از ۴۰ امتیاز بدون رتبه محسوب می‌شود.

به گفته زنگنه منش؛ خود ارزیابی بنگاه‌های اقتصادی، بررسی مرکز معین/اداره کل، بازدید از محل توسط کارشناس مرکز معین/ اداره کل، داوری توسط کمیته آموزش در صنایع استان، بازنگری به وسیله کمیته اموزش در صنایع به صورت متناوب (در بازه‌های ۳ سال) مراحل و فرآیند انجام کار است.

وی تصریح کرد: مستندات مراکز جوار برتر استان نیز جهت تعیین مراکز برتر ملی به دبیرخانه ملی آموزش در صنایع مستقر در دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی ستادسازمان درتهران ارسال می‌شود.
منبع: صداوسیما مرکز خوزستان 

برچسب ها : آموزش فنی و حرفه‌ای کارآموزی خوزستان