شماره خبر : 4076
منتشر شده در مورخ : ۱۴ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 18:59
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور خبر داد: تزریق برق تولیدی بخش خصوصی به شبکه خوزستان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور خبر داد: تزریق برق تولیدی بخش خصوصی به شبکه خوزستان

 

 سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: ۸۰۰ مگاوات ظرفیت بخش‌های خارج از صنعت برق عمدتا در بخش خصوصی، از نیمه اول خردادماه به توان تولیدی شبکه برق خوزستان اضافه شده و قرار است تا پایان تابستان تولید و تزریق برق به شبکه توسط این بخش‌ها ادامه داشته باشد.

کیومرث زمانی، اظهار کرد: برای جبران بخشی از کاهش ۶۰ درصدی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی که به دلیل خشکسالی رخ داده است، با پیگیری‌های انجام‌شده ۸۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه‌های بخش خصوصی با توافق و قیمت ترجیحی برای چهار ماهه پیک به شبکه برق استان خوزستان افزوده شد.

وی افزود: نیروگاه شرکت فجر انرژی خلیج فارس در منطقه ویژه بندر امام و ماهشهر ۵۲۰ مگاوات، نیروگاه غرب کارون شرکت مپنا ۲۶۰ مگاوات و نیروگاه پالایشگاه آبادان حدود ۲۰ مگاوات از توان تولیدی خود را به شبکه سراسری و محلی تزریق می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: یکی از دلایل رفع کامل خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در خوزستان در خردادماه سال جاری، اضافه شدن این ظرفیت‌های تولیدی به شبکه بوده است.

زمانی افزود: در حال حاضر با کاهش بیش از پیش ذخایر برق‌آبی و محدودیت در تولید این نیروگاه‌ها و با وجود مدیریت مصرف در صنعت و کاهش ساعت کاری ادارات، به واردات حدود چهار هزار مگاوات دیگر از شبکه برق سراسری حتی در ساعات غیر پیک برای خوزستان نیاز است که بیش از ۳ هزار مگاوات آن معمولا از شبکه سراسری تامین و باقی آن به صورت افزایش محدودیت به صنعت و تا حدودی خاموشی شهری اعمال می‌شود.

وی گفت: از مشترکان تحت نظارت شبکه برق خوزستان در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان تقاضا داریم با مدیریت مصرف ضمن کاهش هزینه‌های برق مصرفی خود، صنعت برق را در خدمات‌رسانی بهتر و کاهش محدودیت‌ها و پایدار نگه داشتن شبکه یاری کنند.
منبع: ایسنا

برچسب ها : استانی-اقتصادی اخبار اقتصادی - خوزستان برق