شماره خبر : 4090
منتشر شده در مورخ : ۱۵ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 7:28
رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد: توزیع مجدد واکسن کرونا در روز سه‌شنبه

رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد: توزیع مجدد واکسن کرونا در روز سه‌شنبه

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از توزیع مجدد واکسن کرونا در روز سه‌شنبه خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به وضعیت پایدار بیماری در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۸۰ تا ۹۰ بیمار مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهر در وضعیت زرد و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود اینکه شرایط استان‌های اطراف قرمز است اما با اقدامات انجام‌شده، وضعیت خوزستان در حالت پایدار مانده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: آزمایشگاه‌های کرونا در مرزهای شلمچه و چذابه فعال هستند و همکاران ما از همه افراد تست PCR می‌گیرند و در صورت مثبت شدن تست، به افراد اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

وی افزود: همه کشتی‌های باری و شناورها نیز در پنج بندر خوزستان رصد می‌شوند و در ۴۰ مایلی ساحل در دریا از همه خدمه و پرسنل این کشتی‌ها و شناورها تست گرفته می‌شود و در صورت مثبت شدن تست یک نفر، کشتی قرنطینه و ایزوله می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روز سه‌شنبه توزیع مجدد واکسن انجام می‌شود، گفت: دو محموله واکسن وارد خوزستان شده بود و حدود ۸۰ هزار واکسن برای تزریق دوز دوم گروه‌های هدف انجام شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حال حاضر تعداد کمی از افراد گروه‌های هدف که دوز اول را دریافت کرده‌اند، هنوز دوز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند که به محض توزیع واکسن و اتمام واکسیناسیون این افراد، مابقی واکسن‌ها به افراد جدید اختصاص خواهد یافت تا هر چه زودتر واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

برچسب ها : استانی-اجتماعی اخبار اجتماعی - خوزستان کروناویروس واکسن کرونا