شماره خبر : 4237
منتشر شده در مورخ : ۲۰ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 12:20
مالیات طلا حذف می شود

مالیات طلا حذف می شود

 

حذف مالیات از اصل طلا، با توجه به تاریخ ابلاغ به دولت،از ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ اجرایی خواهد شد.
  در پی تصویب حذف مالیات از اصل طلا و دریافت آن (مالیات) از سود و اجرت ساخت، رئیس صنف اتحادیه طلا و جواهراهواز گفت: پس از چند سال از تلاش برای حذف مالیات از اصل مبلغ طلا، در نهایت این قانون مصوب شد و ۹ درصد مالیات خرید طلا دیگر تنها به سود و اجرت طلا تعلق می‌گیرد و اصل طلا از این مالیات معاف است.
عبدالرحمان ذهبی زاده افزود: طی سال‌های گذشته، حذف مالیات ارزش افزوده در مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود و تصویب شده بود، اما در شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شده بود و مجدد به مجلس ارجاع شده بود. اما در نهایت پس از تلاش‌ها و پیگیری‌ها و طی رایزنی‌ها و برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این قانون ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ اصلاح، تصویب و به دولت ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: مهلت اجرای این قانون، شش ماه پس از تاریخ ابلاغ خواهد بود و اینکه برخی اعلام کرده‌اند مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا از این پس حذف خواهد شد، اینگونه نیست و سوتفاهمی پیش آمده است؛ در حال حاضر تنها ابلاغ و اعلام شده است و تا شش ماه آینده خرید طلا، مالیات ۹ درصدی بر اساس قیمت کل محاسبه خواهد شد و حذف مالیات از اصل طلا، با توجه به تاریخ ابلاغ به دولت، شش ماه بعد و به عبارتی از ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : مالیات طلا خوزستان