شماره خبر : 4301
منتشر شده در مورخ : ۲۲ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 13:7
ساخت و ساز ۶۰ درصد از مواکب اربعین در مرز چذابه/ آیا پیاده روی اربعین امسال برگزار می‌شود؟

ساخت و ساز ۶۰ درصد از مواکب اربعین در مرز چذابه/ آیا پیاده روی اربعین امسال برگزار می‌شود؟

 

 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: ساخت و ساز مواکب اربعین در مرز چذابه با وجود قطعی نشدن برگزاری کنگره اربعین شتاب گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: حدود ۶۰درصد از مجموع بیش از ۲۲۰ موکب اربعین شناسنامه دار در مرز چذابه که اجازه پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارند مشغول ساخت و ساز هستند تا بتوانند در فضایی مناسب از زائران پذیرایی کنند.

او با بیان اینکه در گرمای شدید و طاقت فرسا، تعداد دیگری از موکب‌های اربعین با استفاده از هدایا و کمک‌های مردمی در حال انتقال مصالح ساختمانی به مرز چذابه هستند تا عملیات ساخت و ساز را شروع کنند، افزود: برگزاری مراسم اربعین به علت همه گیری ویروس کرونا هنوز قطعی نشده، ولی لازم است موکب‌ها و مجموعه دست اندرکاران ستاد اربعین خود را برای اربعین در صورت فراهم شدن شرایط آماده کنند.

اربعین پارسال مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اجازه برگزاری مراسم اربعین و عزیمت زائران به کربلای معلا را ندادند و در اربعین سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از مرز‌های چذابه و شلچه راهی کربلای معلا شدند.

پنجم مهر ۱۴۰۰ مصادف با بیستم ماه صفر، اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران بزرگوار آن حضرت است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها : مواکب اربعین ویروس کرونا خوزستان