شماره خبر : 4304
منتشر شده در مورخ : ۲۲ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 13:23
ناظر گمرکات خوزستان خبر داد؛ ترخیص کالا‌های رسوب شده در کمتر از ۲ ماه/ کامیون ها به بندر امام خمینی می آیند

ناظر گمرکات خوزستان خبر داد؛ ترخیص کالا‌های رسوب شده در کمتر از ۲ ماه/ کامیون ها به بندر امام خمینی می آیند


ناظر گمرکات خوزستان از نتیجه بخش بودن پیگیری ها برای خروج فوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) خبر داد.
غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان به انجام تشریفات قانونی برای خروج فوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:مدت زمان رسوب کالاهای اساسی در این بندر متعادل می‌شود.
بلوطی میرزا با بیان اینکه رسوب کالاهای اساسی در بندر امام ناشی از کمبود کامیون حمل بار است، اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده ۲۰درصد به ظرفیت کامیون‌ها در بندر امام افزوده شده و تعداد کامیون ها در این بندر به ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه کمتر از ۲ ماه رسوب کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره) متعادل خواهد شد، افزود: کمبود کامیون به دلیل برداشت محصول در مناطق مرکزی کشور، شرایط آب و هوایی و شرایط رقابتی بخش خصوصی و بخش دولتی است که البته تا حدودی مشکل برطرف شده است.
بلوطی میرزا گفت: گمرک بندر امام خمینی آمادگی ۲۴ ساعته برای ترخیص کالاهای اساسی به منظور تسهیل در واردات کالاهای اساسی به کشور را دارد و هدف و دغدغه متولیان امر رساندن کالاهای اساسی و تامین دام به بازارهای هدف است.
وی به افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر استان خوزستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود:علی رغم تحریم ظالمانه شاهد رشد ۲۵۰درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر و سایر بنادر استان خوزستان هستیم.
منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان 
 
 
 

برچسب ها : کالاهای اساسی بندر امام خمینی گمرک