شماره خبر : 4320
منتشر شده در مورخ : ۲۳ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 12:19
کمبود جدی آب در خوزستان

کمبود جدی آب در خوزستان

 

آب آشامیدنی و اعمال خاموشی‌ها در خوزستان به جد ملاحظه می‌شود و انتظار داریم شرایط استان بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث انتقال آب با وحدت نمایندگان، قدم‌های خوبی برداشته شده است. برای احداث تونل بهشت‌آباد، بار‌ها کار تا مرحله صدور مجوز زیست محیطی پیش رفت، اما مجمع نمایندگان استان خوزستان با قاطعیت مانع این مساله شد.
عبدالله ایزدپناه افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده، بحث احداث تونل بهشت‌آباد که به طور جد از سوی وزارت نیرو و نمایندگان اصفهان پیگیری می‌شد، تاکنون متوقف شده است.
ایزدپناه با اشاره به پیگیری‌های مجمع نمایندگان خوزستان برای اجرای فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: در اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، مجوز برداشت آب را از وزارت نیرو به سختی برای بخش‌هایی از فاز دوم دریافت کرده‌ایم و برای بخش‌های باقی‌مانده در تلاش برای دریافت مجوز تخصیص آب هستیم.
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای فاز دوم در نظر گرفته شده است و امیدواریم با این اعتبار، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری هر چه سریعتر در خوزستان عملیاتی شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تنش آبی و مشکلاتی در تامین آب هورالعظیم وجود دارد که باید سازمان آب و برق این مساله را مدیریت کند.

برچسب ها : کمبود آب خوزستان خشکسالی