شماره خبر : 4382
منتشر شده در مورخ : ۲۶ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 13:6
تشویق مالی معلم‌های روستایی برای آموزش دوره پیش دبستانی ضروری است

تشویق مالی معلم‌های روستایی برای آموزش دوره پیش دبستانی ضروری است


کوروش مودت، بیان کرد: دوره پیش دبستانی از دوره‌های بسیار مهم تحصیلی دانش‌آموزان است که نوآموزان را برای ورود به مدرسه آماده می‌سازد؛ در روستاها معلم‌ها کلاس‌های چند پایه دارند و در کنار این کلاس‌ها به نوآموزان دوره پیش دبستانی نیز باید آموزش دهند که ممکن است رغبتی به انجام این کار نداشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه معلم‌ها در روستاها در چند پایه کلاس تدریس می‌کنند و باید در کنار آن دوره پیش دبستانی را نیز آموزش دهند گفت: برای تشویق این گروه از مربیان لازم است تشویق مالی در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای ترغیب معلم‌ها برای آموزش نوآموزان پیش دبستانی و زیرپوشش قراردادن نوآموزان روستاها در دوره پیش دبستانی لازم است که تشویق مالی برای این معلم‌ها در نظر گرفته شود و پیشنهاد می‌شود به ازای هر دانش‌آموز سه میلیون ریال در نظر گرفته شود.

مودت ، با بیان اینکه برای جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی و پرداخت شهریه آنها در خوزستان منطقه‌بندی انجام گرفته است افزود: مناطق ۶ و هفت خوزستان مناطق حاشیه نشین بوده و به توجه بیشتری نیاز دارند و مناطق هشت و ۹ نیز جرو مناطق محروم استان هستند که برای جذب نوآموزان پیش دبستانی در این مناطق دولت شهریه‌هایی را پرداخت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: ۲۶ هزار نوآموز در مناطق ۶ و هفت خوزستان و ۱۰ هزار نوآموز در مناطق هشت و ۹ استان وجود دارند که به ترتیب شهریه سه میلیون ریال و چهار میلیون ریال از سوی دولت برای پوشش این نوآموزان پرداخت می‌شود.

مودت ادامه داد: در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای دوره پیش دبستانی در خوزستان اختصاص و پرداخت شده که بیشترین مبلغ این اعتبار برای توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی و آموزش مجازی و تولید محتوا صرف می‌شود.

از سال ۹۶ دوره پیش دبستانی در خوزستان اجباری شد و نوآموزان در گروه سنی پنج سال باید این دوره را برای ورود به پایه اول ابتدایی بگذرانند.

طبق اعلام کارشناسان آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری می‌کند.

حدود ۱۰۰ هزار نوآموز دوره پیش دبستانی در خوزستان وجود دارد.
منبع: ایرنا

برچسب ها : پیش دبستانی خوزستان دانش‌آموزان