شماره خبر : 4667
منتشر شده در مورخ : ۹ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 10:5
بیر شورای سلامت اهواز خبر داد: جهش ناگهانی مراجعات به مراکز نمونه‌گیری اهواز

بیر شورای سلامت اهواز خبر داد: جهش ناگهانی مراجعات به مراکز نمونه‌گیری اهواز

 

 دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به جهش ناگهانی آمار مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری بهداشت، از شناسایی روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار جدید در شهر اهواز خبر داد.

امراله مردانی، با اشاره به افزایش بار مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری، اظهار کرد: میزان مراجعات نسبت به روزهای گذشته تقریبا دو برابر شده و ناگهان جهش زیادی داشته است.

وی با اشاره به مثبت شدن ۵۰ درصد تست‌های PCR، افزود: تقریبا به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار جدید در سطح اهواز شناسایی می‌شود.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: زمانی که در یک نقطه از کشور پیک رخ می‌دهد، به تدریج ابتلا به بیماری در دیگر نقاط کشور نیز افزایش می‌یابد.

مردانی تصریح کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اهواز بسیار کاهش یافته و به حدود ۶۰ درصد رسیده است. در حال حاضر یکی از معضلات ما نشست‌های خانوادگی است و بیشترین موارد ابتلا به بیماری، در این نشست‌ها رخ می‌دهد.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های هدف، گفت: در حال حاضر حدود ۵۷ درصد افراد ۴۵ تا ۵۰ ساله در شرق اهواز واکسن را دریافت کرده‌اند. انتظار می‌رود جامعه هدف سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا جمعیت بیشتری ایمن شوند.

منبع: ایسنا

برچسب ها : تهواز خیز پنجم کرونا خوزستان