شماره خبر : 4722
منتشر شده در مورخ : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 7:58
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: استقبال تجار عراقی از افزایش صادرات کالا‌های ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: استقبال تجار عراقی از افزایش صادرات کالا‌های ایرانی

 

عموری گفت: تجار عراقی از افزایش صادرات کالا‌های ایرانی استقبال می‌کنند، اما کاهش کیفیت محصولات داخلی موجب بی اعتمادی بازرگانان عراق می‌شود.

 شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تسهیل قوانین و رویه‌های مربوط به حوزه تجارت از سوی مسوولان تصمیم گیرنده ایرانی و عراقی به توسعه حجم صادرات غیرنفتی از مرز‌های خوزستان منجر می‌شود.

او با بیان اینکه توانمندی‌های بخش خصوصی در عراق رو به افزایش است، افزود: بازرگانان عراقی به منظور توسعه همکاری‌های همه جانبه و همچنین ایجاد رونق هرچه بیشتر مرز‌های خوزستان آمادگی دارند و از این رو باید از ظرفیت‌های ایجادشده به خوبی بهره برد.

عموری با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با تجار این کشور بیان کرد: رونق همه جانبه تجاری مرز‌های خوزستان به همان اندازه که برای جمهوری اسلامی منافع قابل توجهی در پی دارد، برای طرف عراقی نیز سود دار است و از این رو باید از این شرایط به بهترین شکل برای توسعه روابط تجاری استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: افزایش صادرات کالا‌های ایرانی از طریق مرز‌های خوزستان به عراق با استقبال تجار این کشور همراه است، اما در این رابطه باید شرایط تجاری تسهیل شود، اما تجار و واحد‌های تولیدی ایران باید استاندارد کیفیت ویژه کالا‌های صادراتی به کشور عراق را رعایت کنند تا بتوانند کالای خود را در این کشور به فروش برسانند.

شهلا عموری گفت: صادرکنندگان ایرانی باید توجه داشته باشند که کاهش کیفیت در کالا‌های صادراتی باعث ایجاد بی اعتمادی و گلایه تجار عراقی می‌شود و موضوع استاندارد همواره باید مورد توجه تجار ایرانی قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها : صادرات به عراق صادرات کالا خوزستان عراق