شماره خبر : 4918
منتشر شده در مورخ : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 11:42
هیئات خوزستان حداکثر دو ساعت اجازه برگزاری مراسم را دارند

هیئات خوزستان حداکثر دو ساعت اجازه برگزاری مراسم را دارند

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: هیئات خوزستان را مکلف کردیم حداکثر در دو ساعت مراسمات عزاداری خود را برگزار کنند.

 ولی‌الله حیاتی فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان مبنی بر تعادل‌بخشی میان حفظ سلامت شهروندان با برگزاری مراسمات ماه محرم، تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم‌های محرم در شرایط کرونایی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم محرم در خوزستان متفاوت از دیگر نقاط کشور است، افزود: فضای باز مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار داده شده است، هیات‌ها را مکلف کرده‌ایم که مراسم را حداکثر تا دو ساعت برگزار کنند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از بین اعضای هیات‌های عزاداری و دیگر مردم نیز برای فعالیت سفیران سلامت و مراقبین بهداشت کمک گرفته‌ایم البته اکیپ‌های بهداشت نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توزیع ماسک در هیات‌های مذهبی نیز در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: اکیپ‌های ویژه این قرارگاه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها تشکیل و روزانه گزارش ارزیابی را به قرارگاه اعلام می‌کنند.

ولی الله حیاتی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در خوزستان افزایشی شده است بنابراین از مردم تقاضا داریم در برگزاری مراسم، نهایت همکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وی بیان کرد: البته با نگاه عالمانه مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری عزاداری‌های محرم و تجارب برگزاری مراسم در محرم، صفر و رمضان در خوزستان، انتظار داریم مردم کمک کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یک‌سوم ظرفیت و در فضای باز، مراسم به نحو احسن برگزار شود.

منبع: فارس

برچسب ها : هیئات عزاداری برگزاری مراسم پروتکل بهداشتی