شماره خبر : 5007
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ساعت : 16:30
تولید بذر سبزیجات در ایستگاه تحقیقات گیاه شناسی دزفول برای نخستین بار

تولید بذر سبزیجات در ایستگاه تحقیقات گیاه شناسی دزفول برای نخستین بار

 

سیدمحمود طبیب غفاری  افزود: تولید بذر در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ با همکاری و مشارکت شرکت دانش بنیان هلال بارور صفی آباد در مجموعه ایستگاه  تحقیقات گیاه شناسی فدک آغاز شد.
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول گفت: بذر سبزیجات برای نخستین بار در ایستگاه تحقیقات گیاه شناسی فدک مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد تولید شد.

وی ادامه داد: پنج محصول شیوید(۲ رقم)، تره توده شادگانی، جعفری فرهنگی (برگ کرفسی)، گشنیز و ریحان سبز محلی کاشته شد که در مسیر تولید سبز این ارقام، سبزی با کیفیت و عملکرد عالی با حداقل میزان مصرف کود و سم و میزان قابل قبولی بذر با کیفیت به دست آمد. 
طبیب غفارب با بیان اینکه برداشت بذرهای سبزیجات در روزهای اخیر انجام شد، گفت: تولید بذر در منطقه تاکنون به صورت سنتی انجام می‌شد ولی برای نخستین بار با صدور مجوز رسمی از موسسه کنترل ثبت و گواهی بذر کشور، این مرکز با همکاری شرکت دانش بنیان بارور صفی آباد موفق به تولید بذر سبزیجات برگی شده است. 

وی افزود: این بذرها چون در شرایط آب و هوایی منطقه تولید شده‌اند سازگار با منطقه هستند و کیفیت و مقاومت بهتری نسبت به سایر بذرها دارند. 
منبع: ایرنا

برچسب ها : وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول