شماره خبر : 515
منتشر شده در مورخ : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 9:17
قاسم آهنین، شاعر خوزستانی درگذشت

قاسم آهنین، شاعر خوزستانی درگذشت

آقای قاسم آهنین جان شاعر مطرح خوزستان دیشب به علت ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.
زنده یاد قاسم آهنین جان از مدتی پیش گرفتار بیماری سرطان شده بود و حتی در بیمارستان امام خمینی اهواز بستری بود، ولی در نهایت این بیماری باعث شد وی دیشب فوت کند.
زنده یاد قاسم آهنین‌جان در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۳۷ در شهر اردبیل زاده شد. خانواده وی در سال ۱۳۴۲ به شهر اهواز، در استان خوزستان مهاجرت کردند و او دوران نوجوانی و تحصیلات متوسطه خود را در این شهر سپری کرد.
زنده یاد آهنین‌جان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بخش‌های مختلف هنر آشنا شد. وی فعالیت هنری را از ابتدای دهه ۱۳۶۰ با حضور در کلاس‌های کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد، سپس دوره‌ای کوتاه به عنوان بازیگر در فیلم جدال بزرگ به کارگردانی علی‌اصغر شادروان حضور داشت.
زنده یاد آهنین‌جان فعالیت جدی خود در زمینه ادبیات را از اواخر دهه ۱۳۶۰ با نشر شعرهایش در مجله دنیای سخن آغاز کرد و نخستین مجموعه شعر خود با عنوان ذکر خواب‌های بلوط را در سال ۱۳۷۲ منتشر نمود. از او تاکنون ۱۱ مجموعه کتاب شعر منتشر شده است.
آقای محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با صدور پیامی درگذشت قاسم آهنین جان، شاعر پیشکسوت حوزه اهل بیت و دفاع مقدس را تسلیت گفت.
در پیام آقای جوروند آمده است: رحلت شاعر پیشکسوت حوزه اهل بیت، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، قاسم آهنین جان موجبات حزن و اندوه جامعه ادبی خوزستان به ویژه شاعران و علاقه‌مندان ایشان را فراهم آورد. اینجانب فقدان آن شاعر توانا را به تمامی اهالی ادبیات و خانواده محترم وی تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت احدیت، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبری جمیل و اجری عظیم خواستارم.
 خبرگزاری صدا و سیما؛
 

برچسب ها : قاسم آهنین شاعر خوزستانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان