شماره خبر : 5205
منتشر شده در مورخ : ۸ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 9:34
ارزآوری و اشتغال، ارمغان اجرای طرح‌های پتروپالایش در خوزستان

ارزآوری و اشتغال، ارمغان اجرای طرح‌های پتروپالایش در خوزستان

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با اجرای طرح‌های پتروپالایش در شادگان و دشت آزادگان شاهد ارزآوری و اشتغال خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: کمیسیون ماده ۲۱ طرح‌های غیرکشاورزی در استان در نیمه دوم مردادماه امسال با احداث ۳ طرح پتروپالایش موافقت کرد و هم اکنون احداث پروژه‌های پتروپالایش در شهرستان‌های شادگان و دشت آزادگان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه هرکدام از این پروژه‍‌ها ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه فرآورده‌های سوختی را دارند و حجم سرمایه‌گذاری در آن‌ها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، اظهار داشت: ایجاد یک هزار فرصت شغلی پایدار در این شهرستان‌ها از دیگر مزایای این طرح‌ها به شمار می‌رود.

عبیات بیان کرد: همه مراحل مرتبط با تایید این طرح‌ها در استان خوزستان طی شده اند و در نشست بعدی شورای برنامه‌ریزی نیز به تصویب نهایی می‌رسند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان؛ استعلام‌های مربوط به اخذ آغاز عملیات اجرایی این ۲ طرح پتروپالایش انجام شده و علاوه بر اختصاص زمین مورد نیاز، مراحل مربوط به تخصیص خوراک نفتی آن‌ها نیز طی شده است.

پیش از این نیز احداث ۳ پتروپالایش در شهرستان‌های رامهرمز، آغاجاری و بهبهان به تصویب کمیسیون ماده ۲۱ طرح‌های غیرکشاورزی رسیده بود.

برچسب ها : ارزآوری و اشتغال پتروپالایش خوزستان