شماره خبر : 5208
منتشر شده در مورخ : ۸ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 9:51
احداث ماشین ریخته گری اسلب عریض افتخاری به نام فولاد خوزستان

احداث ماشین ریخته گری اسلب عریض افتخاری به نام فولاد خوزستان


معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌ها در شرکت فولاد خوزستان گفت: طرح احداث متالورژی ثانویه و ماشین ریخته گری اسلب عریض آغاز شد.
 میثم شهنیانی معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌ها در شرکت فولاد خوزستان با اشاره به آغاز تهیه اسناد احداث نیروگاه حرارتی ۵۲۰ مگاواتی اختصاصی افزود: با اجرای طرح احداث نیروگاه و در مدار قرار گرفتن آن علاوه بر برداشته شدن محدودیت‌های برقی، پایداری تولید تضمین می‌شود.احداث ماشین ریخته گری اسلب عریض افتخاری به نام فولاد خوزستان
وی آغاز طرح احداث متالورژی ثانویه و ماشین ریخته گری اسلب عریض را افتخاری به نام این شرکت دانست و بیان داشت: بروزرسانی، بهبود و توسعه سیستم‌ها و ماشین‌آلات، کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به ارتقاء کیفی و کمی تولید است.
به گفته شهنیانی؛ پس از اجرای کامل طرح علاوه بر میزان تولید فعلی شمش، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش اسلب عریض با گرید‌های فولاد آلیاژی و ساختمانی در شرکت فولاد خوزستان تولید می‌شود.
معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌ها در شرکت فولاد خوزستان به هزینه‌ ۱۲۸ میلیون یورویی این طرح اشاره و اظهار کرد: مدت زمان اجرای طرح ۳۶ ماه برآورد شده است که با اجرایی شدن این طرح مزایایی همچون؛ حفظ جایگاه فولاد خوزستان در بازار داخل و بین‌المللی با توجه توان تامین تولید شمش اسلب با تنوع ابعاد و گرید‌های فولاد آلیاژی، ارزش افزوده بیشتر، حفظ سقف ظرفیت تولید کنونی در صورت توقف سایر ماشین‌های ریخته گری به منظور بهینه‌سازی تجهیزات برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت تولید شمش اسلب و تامین نیاز بازار هدف، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به شمار می‌آید که امیدواریم با تحقق اهداف برنامه‌ای طرح، در آینده نزدیک ثمره تلاش همکاران را در سبد تولید فولاد خوزستان شاهد باشیم.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

برچسب ها : ماشین ریخته گری فولاد خوزستان خوزستان