شماره خبر : 5655
منتشر شده در مورخ : ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 20:34
راوی گفت: آیا کلانشهر اهواز کلنگی شده؟!

راوی گفت: آیا کلانشهر اهواز کلنگی شده؟!


راوی همیشه منتقد کسانی بوده که اهواز را شهری آلوده، عقب مانده و غیر قابل سکونت معرفی می‌کردند چون چنین اوصافی باعث مهاجرت افراد و خانواده های اصیل شهر شده و می بینیم بیشتر ساکنان حاشیه شهرهایی مثل کرج، زرین شهر اصفهان و استانهای دیگر خوزستانی شده اند که اکثراً عطای کلانشهری اهواز را به لقایش بخشیده و کوچ کرده اند.
علت اصلی مخالفت با بد جلوه دادن شهرمان این بوده که امیدوار بودیم سرانجام روزی وضع تغییر خواهد کرد و با انتصاب مدیرانی دلسوز و متخصص برای سکانداری مدیریت شهری و برخورداری از یک شورای شهر کارآمد و نظارت مسئولان عمرانی استان، چهره اهواز تغییر خواهد کرد اما زهی خیال محال.
درحال حاضر روزی نیست که چندین شکایت مردمی از سقوط خودروهای مردم در حفره های واقع در خیابان های مناطق مختلف اهواز، از هسته مرکزی شهر گرفته تا دیگر نقاط شهر در فضای مجازی عنوان نشود و مردم از مسئولانی که در انجام وظایفشان تعلل می کنند شاکی نباشند.
افتادن در فاضلابهایی که درب ندارد، عبور از محل های سر ریز فاضلاب و وارد شدن ضرر و زیان به خودروها بر اثر ناهمواری و چاله های آسفالت، عادی‌ترین اتفاق هائی است که هر روز برای شهروندان رخ می دهد.
آلودگی ناشی از صنایع در برخی مناطق مثل سپیدار، تلمبار شدن زباله ها و نخاله ها، غیربهداشتی بودن اطراف سطل های زباله، بی توجهی به سواحل رودخانه، فرسوده شدن در و دیوار شهر، بیسر وسامانی بازارچه ها، مزاحمت وانت بارها و سد معبر آنها و موارد دیگر از عواملی است که اهواز را به عنوان یک شهر با داشتن مدیرانی که احساس وظیفه نمی‌کنند معروف کرده است.
مردم می پرسند چرا شورای شهر با وجود ادعای انقلابی بودن، کاری به شهر ندارد و چون اگر آقایان بگویند به مسایل واقفیم، اینکه نسبت به رفع مشکلات و تغییر چهره شهر قدمی برنمی دارند، سند محکومت خودشان است.
حالا که شورای شهر روی انتخاب گزینه خود برای شهرداری اهواز اصرار کرد و حرفش به کرسی نشست باید نشان دهد که این انتخاب بدرستی انجام شده و از شهردار منتخب خود، کار بخواهند، خصوصاً اینکه ایشان حامی خوبی مثل معاون عمرانی وزارت کشور را که همشهریشان است دارد.
اما نگرانی اینست که مثل شهردار قبلی که با آن همه اصرار انتخاب شد، ولی بعد از چند ماه، شورا این بار زمین و زمان را به هم بریزد تا او را استیضاح کند و اگر قرار است چنین اتفاقی نیفتد باید برای شهری که خیلی ها عقیده دارند کلنگی شده فکری بکنند تا معلوم شود خانی رفته و خانی آمده!
استاندار با پشتوانه رهبری نباید برای تغییرات از کسی حساب ببرد
استاندار خوزستان گفته « در صورتی که مشکلات موجود استان همچنان تداوم داشته باشد، باید مدیر مربوطه بر کنار و یا حقوق وی قطع شود تا موانع پیشرفت و توسعه استان با روند بهتری انجام شود.»
آقای خلیلیان از وقتی به عنوان استاندار ویژه به خوزستان آمده، از این حرفها و شعارها خیلی زده که باید خطاب به ایشان گفت: آقای استاندار برای رضای خدا و بندگان خدا، به جای حرف، عمل کنید چون گوش مردم استان از این حرفها پر است و اگر می‌خواهید روی حرفتان حساب کنند، چند چشمه عمل نشان بدهید.
احتمالاً تا حالا آقای خلیلیان به نتیجه رسیده که کدام دستگاه  ومدیر مشکل دارد چون این جور برای مدیران خط و نشان کشیدن ثابت می کند که پی به ناکار آمدی و مانع بودن برخی مدیران که سد راه پیشرفت و توسعه استان هستند، برده است و وقت آن رسیده که یک خانه تکانی در استان بکند.
ضمناً استاندار این را هم گفته که رهبری مسائل خوزستان را از طریق رئیس جمهور پیگیری می کنند و با چنین پشتوانه ای قاعدتا نباید استاندار برای تغییر یک یا چند مهره ناکارآمد، از نمایندگان اجازه بگیرد یا به فرمان آنها باشد. شاید هم بهتر باشد تغییرات از استانداری شروع و تحول در برخی معاونت ها و مدیران آنجا زمینه ساز متحول شدن دستگاهها شود، خصوصاً ایجاد تحرک در بخش عمرانی ضروری است.
با بازگشایی مدارس جاده گلستان یک گره ترافیکی کور خواهد شد
با عادی شدن اوضاع ناشی از فضای کرونایی ادارات عادی شده و اگر وضع به همین منوال پیش برود، نهایتاً تا آبان ماه چه بسا مدارس هم بازگشائی خواهند شد و به این ترتیب شهر از نظر ترافیکی مشکلات دیرینه را خواهد داشت. مضافاً اینکه به دلیل کم عرض شدن بخشی از جاده گلستان در محدوده احداث تقاطع غیرهمسطح فلکه دانشگاه چمران تردد به کندی صورت خواهد گرفت و میزان معطلی در این نقطه زیاد خواهد بود، این در حالی است که اگر ادامه کار در این میدان مثل روزهای ابتدایی که کار به قرارگاه خاتم سپرده شد و شهردار سابق اهواز مصمم به تسریع در کار بود، پیش می رفت تا حالا بخش بزرگی از تقاطع تمام شده بود، اما معلوم نیست چرا با تغییر شهردار و رفتن آقای سعید محمد از قرارگاه، کار متوقف یا به صورت لاک پشتی پیش می رود. هیچ مقام عمرانی هم بر کار نظارت و رسید گی ندارد و خواهید دید که با بازگشایی مدارس چه ترافیکی از منطقه رفیش شروع و تا فلکه ساعت ادامه خواهد داشت که به جاست هر کس در باره شهر مسئولیتی دارد، برای چنین روزهایی که نزدیک است، چاره جوئی کند.
 
 
 
 
 
 
 

برچسب ها : راوی كلانشهر اهواز استاندار خوزستان