شماره خبر : 5748
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 18:46
راوی گفت:انتظار پی گیری اجرائی شدن حکم خلع ید مالک شرکت هفت تپه از استاندار و مدیر کل دادگستری

راوی گفت:انتظار پی گیری اجرائی شدن حکم خلع ید مالک شرکت هفت تپه از استاندار و مدیر کل دادگستری


‌22 تیرماه سال جاری سخنگوی وقت قوه قضائیه از دستور حجت الاسلام محسنی اژهای رئیس قوه قضائیه در اولین روزهای آغاز کاری خود برای پیگیری پرونده هفت تپه خبر دارد و متعاقب آن روز 30 مرداد اعلام شد که رای قطعی شعبه 55 حقوقی تهران دایر بر قطع ید هفت تپه به دولت و خریدار ابلاغ شده است و با حکم صادره، این مجتمع به بیت المال باز میگردد.
بر این اساس رئیس قوه قضائیه دستور داد ابلاغ کامل رای دادگاه در مورد هفت تپه صورت بگیرد که معنی آن صدور حکم قطعی پرونده شرکت نیشکر هفت تپه و خلع ید مالکان آن و مالکیت هفت تپه به دولت است. در آن تاریخ گفته شده بود ظرف یکی دو هفته آینده بخش هایی که رای صادر نشده رسیدگی می شود و در اولین فرصت عملیاتی خواهد شد که با قطعی شدن رای صادره کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه بی صبرانه در انتظار اجرای آن هستند تا ثابت شود صبر تلخ است و لیکن بَر شیرین دارد.
البته مدیر کل دادگستری خوزستان هم در نشست خبری از خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه و صدور رای خلع ید این شرکت خبر داد بنابراین انتظار اینست ایشان موضوع را پی گیری و ضمن ایجاد ارتباط با دستگاه قضایی، هر چه زودتر از اجرائی شدن رای و بازگشت تاسیسات شرکت به بیت المال خبر دهند.
به یاد داریم پس از واگذاری شرکت هفت تپه احمد علیرضایی نماینده مجلس در تشریح ابعاد فساد در خصوصی سازی گفته بود خریدار نیشکر هفت تپه یک صنعت دو هزار میلیارد تومانی را به قیمت 226 میلیارد تومان خریداری کرده که از این مبلغ فقط 10 میلیارد تومان پرداخت کرده است.  ‌
سه دستگاه نظارتی یعنی سازمان بازرسیکل کشور، دیوان محاسبات و سازمان خصوصی سازی هم گزارش دادند که خریدار شرکت هفت تپه اهلیت و صلاحیت ندارد و این خصوصی سازی باید لغو شود اما متاسفانه دولت گذشته محکم مقاومت می کرد که موجب آزار و اعتراض کارگران شرکت شد. مجمع نمایندگان استان هم به جد پی گیر موضوع بودند.
یک نماینده تهران هم ارزش واقعی شرکت هفت تپه را 2400 میلیارد تومان اعلام کرده بود که البته سال 94، 290 میلیارد تومان قیمت گذاری کرده بودند، دولت مجدداً 25 درصد تخفیف داد و نهایتاً 210 میلیارد تومان به خریدار دادند.
نتیجه چنین معامله ناعادلانه ای کاهش شدید تولید شکر را در پی داشت. از آن زمان کارگران شرکت که از هر نظر حق خود را ضایع شده می دیدند، همواره تجمعات و اعتصاب هایی برگزار می کردند البته استاندار خوزستان هم پی گیری موضوع است و نامه نگاری‌هایی با رئیس جمهور داشته است.
لایروبی کارون جدی است یا مثل گذشته نمایشی است؟
بار دیگر بحث لایروبی کارون مطرح شده که باید دید این حرف جدی است و قرار است یک کار اساسی در این باره بشود یا مثل لایروبی نمایشی سالهای گذشته است. ما شاهد بوده ایم که سالها یک دستگاه لایروب بطور نمایشی در رودخانه مستقر بوده و از قرار معلوم هزینه گزافی هم بابت آن پرداخت شده، در حالی که مردم اثری از لایروبی نمی بینند و سخره های ایجاد شده در کارون طوری است که می شود در آنجا یک زمین فوتبال درست کنند. ضمناً فقط لایروبی کارون مطرح نیست و باید دید برای رفع آلودگی از آن چه برنامه ای می خواهند پیاده کنند و اصلاً به فکر انجام اینکار هستند یا نه ؟
در باره میزان آلودگی کارون ناشی از وارد شدن فاضلاب به رودخانه کارون آمار تاسف باری داریم و از جمله مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفته روزانه به طور متوسط 200 هزار مترمکعب پساب فاضلاب در محدوده شهرستان اهواز وارد کارون می‌شود. این میزان فاضلاب از چهارده کانون در شرق اهواز و 10 کانون در غرب اهواز وارد رودخانه می شود.
البته پساب های صنعتی هم که به کارون می‌ریزند، جای خود دارد.
مردم با این همه گرانی کالای خانگی داخلی چه کنند؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفته: در حال حاضر حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید یخچال و فریزر ایرانی 24 تا 25 میلیون تومان و اجاق های ایرانی موجود در بازار بالای هفت میلیون تومان قیمت دارند.
به این ترتیب مسلماً وسع مردم برای خرید کالاهای تولید داخل هم نمیرسد و لابد حالا که واردات کالاهای خانگی خارجی هم ممنوع شده قیمت ها از این هم بالاتر خواهند رفت. طفلکی ها زوج های جوان از این بابت وضعشان از بقیه بدتر است. حالا گفتند به خاطر کرونا، جشن و تشریفات نخواهند داشت اما بدون کالاهای ضروری که نمی‌شود به خانه بخت رفت.
زیر ساخت پیش کش، مانع های تپه مانند را رنگی بزنید
شهروندان اهوازی هر روز و هر شب شاهد خودرهایی هستند که پرواز را تجربه می کنند.
قضیه از این قرار است که خودرو با سرعت مجاز در حرکت است ناگهان بدون آنکه دنده هوایی در کار باشد، ماشین از جا کنده می شود، این اتفاق زمانی رخ می دهد که یک مانع یا سرعت گیر غیر استاندارد توی جاده سبز می شود و چون همرنگ اسفالت است دیده نمی شود و خودرو به هوا می رود. امیداریم این اتفاق برای شهردار و مسئولان عمرانی هم رخ بدهد تا از دل مالکان خودرو که باید تاوان سوء مدیریت ها را بدهند خبردار شوند. ایجاد زیر ساخت پیشکشتان یعنی هزینه رنگ آمیزی این مانع های تپه مانند را هم ندارید؟!

 

برچسب ها : شركت هفت تپه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی لایروبی كارون