شماره خبر : 5819
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 14:2
پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی در خشکسالی

پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی در خشکسالی

 

مسئول بیمه محصولات کشاورزی باغملک به بررسی نحوه پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی در خشکسالی پرداخت.

 یاراحمدیان مسئول بیمه محصولات کشاورزی باغملک گفت: بیمه کشاورزی بخش زراعت و خشکسالی در سال زراعی گذشته، در مناطقی که برداشت محصول نبوده است مانند هفتکل کارگزاران و عوامل صندوق بیمه به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی، بازدید کردند و از آنجاییکه تکلیف خشکسالی مشخص بود سریع برای پرداخت ارسال شد.

او بیان داشت: در مناطقی مانند باغملک که نیاز به کیل گیری و برداشت و جمع آوری آخرین مزارع و محاسبه عملکرد محصول برای بدست آوردن درصد خسارت و تاییدآن از سوی ستاد صندوق بیمه بود، مستلزم زمان بیشتری شد.

یاراحمدیان افزود: پس از تایید، با اولویت در محصول کلزا پرداخت صورت گرفت و هنگام پرداخت غرامت گندم وجو همزمان با تغییر در دولت و جابجایی مسؤلین دولتی شد که این امر موجب بازماندن از پرداخت در کل کشور شده وبا توجه به پیگیری مسؤلان رئیس جمهور دستور رسیدگی فوری و پرداخت غرامت‌های مشخص شده را صادر کند.

سئول بیمه محصولات کشاورزی باغملک ادامه داد: حق بیمه دریافتی برای بیمه نامه حدود ۹۵ تا۶۰ درصد آن از سوی دولت تامین و بقیه بیمه گذار پرداخت می‌شود وطبق ردیف بودجه صندوق بیمه و براساس ماده ۳۱ و ۳۲ اساسنامه صندوق، مجلس دولت را مکلف کرده سهم خود رابه صندوق بیمه پرداخت کند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها : پرداخت خسارت جهاد کشاورزی خوزستان