شماره خبر : 5907
منتشر شده در مورخ : ۱ آبان ۱۴۰۰
ساعت : 9:29
جشن گل و نور در آستانه میلاد پیامبر رحمت در حرم رضوی

جشن گل و نور در آستانه میلاد پیامبر رحمت در حرم رضوی

 

صحن و سرای حرم امام مهربانی‌ها در استقبال از میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) با آذین‌بندی، چراغانی و گل‌آرایی، برای حضور زائران و مجاوران مهیا شده است.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: در هفته فرخنده «وحدت» برای فضاآرایی صحن و سرای رضوی، حدود ۲۸۰ مترمربع کتیبه مناسبتی و پرچم رنگی تدارک دیده شده که به همت اداره روشنایی این آستان مقدس، در صحن‌ها نصب شده‌اند.
 
 امین بهنام ادامه داد: به نشان بزرگداشت ایام شادمانی، دو کتیبه بزرگ مناسبتی هم آراسته به عبارت‌های «یا رحمه للعالمین/ یا محمد یا صادق آل محمد» و «یا رحمه للعالمین یا ابی القاسم محمد یا سید المرسلین/ یا خاتم النبیین» بر فراز ایوان طلای دو صحن آزادی و انقلاب اسلامی به اهتزار درآمده اند.
 
به گفته این مقام مسئول، فضاآرایی خاصی هم برای صحن پیامبر اعظم (ص) پیش‌بینی شده و ۹۰ پرچم در ابعاد مختلف در این محوطه نصب و جانمایی شده‌اند.
 
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: ۴۰ هزار متر ریسه و رشته لامپی شب‌ها در چهار صحن اصلی، رنگ و نور می‌پاشند و طراوت فضا را دو چندان می‌کنند.
 
وی افزود: اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی در یک همکاری مشترک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، ۲۵ هزار شاخه و بوته گل اهدایی را در صحن و سرای این حرم توزیع و جانمایی کرده است تا عطر آن‌ها، حال و هوای خوش این اعیاد را برای زائر و مجاور، دو چندان کند.
 
بهنام گفت: گل‌آرایی خاص در بخش پایینی اِلمان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم (ص) و مجموعه گل‌های بست شیخ طوسی و شیخ طبرسی با طرحی جدید بازپیرایی شده‌اند.
 
وی افزود: در مجموع نزدیک به ۱۷۰ نفر در بخش گل‌آرایی حرم مطهر مشغول به خدمت هستند و ۲۰ خادمیار رضوی نیز روزانه در روند گل‌آرایی هفته وحدت مشارکت می‌کنند.

برچسب ها : میلاد پیامبر رحمت در حرم رضوی میلاد پیامبر اکرم (ص) گل‌آرایی هفته وحدت