شماره خبر : 5975
منتشر شده در مورخ : ۶ آبان ۱۴۰۰
ساعت : 11:59
خسارت سه میلیارد دلاری در سال ناشی از سوزاندن گاز‌های همراه نفت

خسارت سه میلیارد دلاری در سال ناشی از سوزاندن گاز‌های همراه نفت

 

 رییس سازمان بازرسی کشور گفت: سوزاندان گاز‌های همراه با نفت، طبق برآورد انجام شده سالیانه سه میلیارد دلار را برای کشور هدر می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کشورگفت: اگر جمع‌آوری گاز‌های همراه با نفت به محصول تبدیل شوند چند ۱۰ میلیارد دلار برای کشور سودآوری دارند و طرح آماک محل جمع آوری گاز‌های همراه تولید نفت است که در این تاسیسات گاز‌های همراه با نفت به جای سوزانده شدن، به گاز شیرین برای مصارف داخلی تبدیل می‌شوند.

او افزود: جمع‌آوری نکردن فلر‌های نفتی (گاز‌های همراه با نفت)، ۲ زیان بزرگ مالی و زیست محیطی به همراه دارد و یکی از معضلاتی که به این سازمان گزارش شده مربوط به آلودگی‌های ناشی از فلر‌های نفتی است که باید طبق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، جمع آوری و برای مصارف داخلی استفاده می‌شدند.

حجت الاسلام درویشیان بیان داشت: طرح آماک به طور کامل در استان انجام نشده به همین دلیل ضرر و زیان‌هایی را برای استان و کشور به همراه داشته است و سوزاندان این گازها، هدر رفت سود حاصل از این نعمت الهی است.

 رییس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: سوزاندن این گاز‌ها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه ایجاد می‌کند و امروز بررسی میدانی از این طرح و موانعی که برای اجرا نشدن کامل قانون جمع‌آوری این گاز‌ها بوده انجام دادم.

رییس سازمان بازرسی کشور روز پنجشنبه به همراه رییس قوه قضاییه، در سفری یک روزه به خوزستان سفر کرده است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان  

برچسب ها : بررسی مشکلات گاز رسانی رییس سازمان بازرسی کشور