شماره خبر : 8259
منتشر شده در مورخ : ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 9:10
بندر امام خمینی (ره) مهمترین دروازه ورود کالا‌های استراتژیک به کشور

بندر امام خمینی (ره) مهمترین دروازه ورود کالا‌های استراتژیک به کشور

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بندر امام خمینی (ره) را مهم ترین دروازه واردات و جابجایی کالاهای استراتژیک و اساسی دانست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا خوزستان را یکی از استان‌های استراتژیک و پیشرو در کشور در ۲ بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری عنوان کرد و گفت: این استان به دلیل داشتن منابع نفتی، فولاد، پتروشیمی، بنادر و نیز قطب کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی (ره) افزود: علیرغم شیوع بیماری کرونا طی ۲ سال گذشته، تلاش شد تا خللی در جابجایی کالاهای اساسی رخ ندهد.

بهرامی نیا به اجرای برنامه‌های تشویقی برای حمل کالا‌های اساسی از استان اشاره کرد و بیان داشت: تخصیص لاستیک و روغن به ناوگان باری و مسافری از جمله برنامه‌هایی بود که عملیاتی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان درخصوص مطالبات رانندگان طی چند سال گذشته گفت: اقدامات خوبی در رفع مشکلات و مطالبات رانندگان انجام شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای تن کیلومتر در جابجایی کالا و نیز بیمه تکمیلی رانندگان بخش حمل و نقل کالا اشاره کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش مسافری نیز با وجود بیماری کرونا و لزوم توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دلیل شیوع این بیماری و کاهش ظرفیت، خسارات زیادی به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافری وارد شد که بخشی از آن از طریق پرداخت تسهیلات در استان جبران شد.

کاهش تردد مسافر در مرز‌های زمینی در پس شیوع کرونا

بهرامی نیا به تردد مسافران از پایانه‌های مرزی خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: این بخش نیز تحت تأثیر ممنوعیت سفر و نیز لزوم اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا بود و شاهد کاهش چشمگیر تردد مسافر از ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه طی ۲ سال گذشته بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه راهداران در حفظ و حراست از راه‌های مواصلاتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند، عنوان کرد: راهداران به صورت شبانه روز برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها و خدمت رسانی مطلوب در آماده باش کامل هستند.


منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : بندر امام خمینی (ره) کالا‌های استراتژیک خوزستان