شماره خبر : 8299
منتشر شده در مورخ : ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 13:45
مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان: امکان خرید اموال تملیکی از سوی مردم فراهم است

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان: امکان خرید اموال تملیکی از سوی مردم فراهم است


 مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان با اشاره به اینکه امکان فروش اموال تملیکی به عموم مردم وجود دارد گفت: مردم می توانند کالاهای اموال تملیکی را خریداری کنند.
علی اصغر نظام دوست اظهار داشت: سایت حراج کالاهای اموال تملیکی که مدتی به دلیل کرونا قطع شده بود مجددا فعال شده و افرادی که تمایل به خرید این کالاها را دارند می توانند از طریق سایت tamliki.ir  اقدام کنند.
وی افزود: با برگزاری مزایده حجم زیادی از کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی خوزستان به فروش رفته و تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد از کالاها ترخیص شده است.
مدیر جمع آوری  و فروش اموال تملیکی خوزستان ادامه داد: انبارهای اموال تملیکی با مشکلاتی از جمله کمبود کارگر و پراکندگی کالا در کانتینرها و انبارها مواجه هستند که در ماه های اخیر تلاش شد برخی ازاین مشکلات برطرف شود.
نظام دوست اظهار داشت: با سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده ها با همکاری مراجع قضایی همچنین ارزیابی و به مزایده گذاشتن کالاها تلاش می شود ترخیص کالاها از انبارهای اموال تملیکی استان سرعت گیرد.
فروش ذرت های آلوده در خوزستان به شرط صادرات
مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان همچنین اظهار داشت: یکی از پرونده های خاص اموال تملیکی پرونده ذرت های آلوده است که بیشترین میزان این ذرت ها تعیین تکلیف شده است و تنها ۳۰ هزار تن از این محموله باقی مانده است.
نظام دوست ادامه داد: فروش این ذرت ها در مزایده طرح شد اما پیشنهادی برای خرید نداشتند ، به دنبال بازاریابی برای فروش آن ها هستیم ، چون زمان طولانی از نگهداری آن ها می گذرد بخش زیادی از این ذرت ها دچار افت و ریزش شده  و قابل مصرف نیست.
وی افزود:  این ذرت ها در زمان ورود به کشور آلوده بودند و برای صیانت از سلامت مردم به هیچ عنوان وارد کشور نشدند و نخواهند شد.
در اواخر سال ۱۳۹۵ تا اوایل سال ۱۳۹۶ بالغ بر۱۲۰ هزار تن ذرت از کشور برزیل وارد گمرک بندر امام شد که برابر با مقررات رایج کشور، سازمان استاندارد در چند نوبت این محموله های وارداتی از کشور برزیل را مجددا مورد آزمایش و ارزیابی قرار داد که در نهایت نتیجه آن شناسایی دوباره سم افلاتوکسین به میزان ۱۲ پی پی ام در این محموله های وارداتی بود.

منبع: ایرنا

برچسب ها : کالای اساسی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان