شماره خبر : 8314
منتشر شده در مورخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 9:52
افزایش کنترل در مرزهای خوزستان

افزایش کنترل در مرزهای خوزستان


کنترل مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان در راستای پیشگیری از ورود سویه اومیکرون با حساسیت بیشتری در حال انجام می‌ باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  گفت:در هفته گذشته از حدود یک هزار و ۹۰۰ خدمه و سرنشین کشتی‌های اماراتی، هند و قطر که وارد بندر امام خمینی شدند، تست گرفته شد همچنین کارت واکسن خدمه کشتی‌ها کنترل شد.
دکتر محمدحسین سرمست در خصوص سویه اومیکرون افزود: در سویه‌های قبلی بیمار پس از بهبودی مدتی ایمنی داشت، اما در سویه اومیکرون اینگونه نیست و بیماران مبتلا به کرونا همچنان در معرض ابتلا به این سویه هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون را انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: این سویه با سرعت زیادی در حال گسترش است و می‌تواند جایگزین سویه‌های قبلی شود.
وی افزود: اگرچه وضعیت آبی کرونایی خوزستان خوشحال کننده است، اما این موضوع می‌تواند یک زنگ خطر و آرامش قبل از طوفان باشد بنابراین ساده‌انگاری مقدمه پیک بعدی است. برای تداوم این وضعیت و اینکه مدت زمان بیشتری در آرامش باشیم باید پروتکل‌های بهداشتی یعنی ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در دورهمی خانوادگی همچنان رعایت شود.
سرمست با اشاره به اینکه وضعیت واکسیناسیون در خوزستان خوب بوده، اما همچنان از میانگین کشوری فاصله داریم گفت: تاکنون ۲۰ درصد افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای دریافت نوبت دوم شان مراجعه نکرده که در معرض ابتلا به کرونا هستند.
وی با بیان اینکه تزریق سه دُز واکسن تا ۹۰ درصد در برابر سویه اومیکرون محافظت ایجاد می‌کند که این میزان در تزریق ۲ نوبت واکسن بسیار کمتر است افزود: اکنون که در پیک بیماری نبوده و اکثر افراد سالم هستند بهترین موقعیت برای دریافت واکسن است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 
 
 

 

برچسب ها : کنترل مرزهای خوزستان خوزستان مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان