شماره خبر : 8357
منتشر شده در مورخ : ۳۰ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 11:48
برای خرید اینترنتی از کارت مجزا استفاده شود

برای خرید اینترنتی از کارت مجزا استفاده شود

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: برای انجام خرید‌های اینترنتی خود از یک کارت بانکی مجزا با موجودی محدود استفاده کنید.

سرهنگ کاراگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همواره برای انجام خرید‌های اینترنتی خود از یک کارت بانکی مجزا با موجودی محدود استفاده کنید.

او افزود: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این موقعیت و درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: مجرمان پس از جلب اعتماد کاربران، آن‌ها را به خرید کالا و واریز وجه ترغیب می‌کنند و قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و مدارک کالا، اقدام به پرداخت بیعانه نکنید.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: به‌هیچ‌وجه به تبلیغات اغواکننده فروش کالا در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنید همچنین توجه داشته باشید که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع‌شده و تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی به دامنه SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان بیان کرد: در خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم از رمز پویا استفاده کنید و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید.
  
باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها : کارت بانکی پلیس فتا رئیس پلیس فتا خوزستان