شماره خبر : 8485
منتشر شده در مورخ : ۷ دی ۱۴۰۰
ساعت : 15:31
سامانه بارشی، عصر امروز از جنوب غرب خوزستان وارد می‌شود

سامانه بارشی، عصر امروز از جنوب غرب خوزستان وارد می‌شود

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز سه‌شنبه از سمت جنوب غرب استان آغاز می‌شود و بارندگی و رعد و برق را به دنبال دارد.

 به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: این سامانه تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب سبب بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، بارش برف در ارتفاعات و تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

وی افزود: اوج فعالیت سیستم در روزهای پنجشنبه و سپس از اواخر وقت شنبه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده است و بیشترین حجم بارش در مناطق جنوبی، شرقی و شمال شرقی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۱۹.۷ و ایذه با منفی ۰.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۸.۸ و حداقل ۴.۲ درجه سانتیگراد گزارش شد.

این گزارش حاکیست اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ هشدار سطح نارنجی نسبت به ورود سامانه بارشی آورده است: از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر وقت سه‌شنبه هفته آینده ۱۴ دی، ورود و استقرار سامانه بارشی، موجب رگبار، رعد و برق، و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و تندباد لحظه‌ای، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر شهری در مناطق شرقی، شمال شرقی ، جنوبی ، جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان ( بهبهان ، هندیجان ، امیدیه ، رامشیر ، رامهرمز، باغملک ،آغاجاری ،دزپارت ،بندرامام ، بندرماهشهر ، اندیکا ، لالی ،ایذه ) و به ویژه ارتفاعات استان خواهد شد.

برچسب ها : سامانه بارشی جنوب غرب خوزستان خوزستان