شماره خبر : 8592
منتشر شده در مورخ : ۱۳ دی ۱۴۰۰
ساعت : 15:0
خوزستان مه‌آلود و سرد می‌شود

خوزستان مه‌آلود و سرد می‌شود

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مه رقیق و کاهش دما تا اواخر هفته برای برخی از نقاط خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

  به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: تا اوایل وقت فردا سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

وی گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده همراه با رعد وبرق در مناطق مرتفع شمالی، شرقی و ارتفاعات خوزستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت پدیده غالب در دیگر مناطق خوزستان مه یا مه رقیق خواهد بود و تا اواخر هفته روند کاهش ۲ تا سه درجه‌ای دما به ویژه دمای صبحگاهی و شامگاهی وجود دارد.

سبزه‌زاری ادامه داد: تا اواخر هفته شمال خلیج فارس مواج، و دوشنبه و سه‌شنبه در برخی ساعات همراه با رگبار پراکنده و رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته رامهرمز با ۱۶.۸ و دهدز با ۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۳.۸ و حداقل ۹.۱ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بیشترین میزان بارندگی ایستگاه‌های باران سنجی ۱۲ دی در رغیوه ۳۴، دارخوین ۳۱، هشتجه جراحی ۲۸، خرمشهر ۲۷، اهواز (مرکز شهر) ۲۴.۵، اروندکنار و سلطان آباد ۲۴، سردشت زیدون ۲۲، بیدروبه و جایزان ۲۰، ماهوربرنجی ۱۹.۵، باغملک ۱۷، کوت عبداله ۱۶.۲، طاهریه و چارات ۱۶، غیزانیه ۱۴.۵ و بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های هواشناسی در مسجدسلیمان ۱۷.۷، گتوند ۱۷.۳، کشاورزی اهواز ۱۶.۸، بندرماهشهر ۱۴.۶، اهواز ۱۳.۶، دهدز ۱۳.۲، امیدیه ۱۲.۱، آبادان ۱۱.۵، شوشتر ۱۱.۳، لالی ۱۱ و شادگان ۱۰ میلیمتر ثبت شده است.

برچسب ها : خوزستان هوای مه‌آلود هواشناسی