شماره خبر : 8762
منتشر شده در مورخ : ۲۴ دی ۱۴۰۰
ساعت : 9:26
تعداد مبتلایان به اُمیکرون در خوزستان بیش از یک هزار نفر است

تعداد مبتلایان به اُمیکرون در خوزستان بیش از یک هزار نفر است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به اُمیکرون در خوزستان بیش از یک هزار نفر است که باید شهروندان سریعا نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

سید محمد علوی با اشاره به شناسایی چند مورد ابتلا به اُمیکرون در شهرهای پرجمعیت خوزستان گفت: ۲ نفر از مبتلایان خوزستانی اُمیکرون، سابقه مسافرت به ترکیه و انگلستان و یک نفر سابقه مسافرت به مشهد داشته است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  آزمایشگاه انستیتو پاستور مرجع ویروس‌شناسی کشور است که ابتلای حدود ۱۱ نفر به اُمیکرون در استان خوزستان را تایید کرده است.

این مقام مسئول در ادامه  می‌گوید:، اما با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد مثبت، تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود باید توجه داشت که تعداد مبتلایان به اُمیکرون در خوزستان بیش از یک هزار نفر است که این مساله به معنی این است که این ویروس در چرخه جامعه قرار گرفته است.

او گفت: اُمیکرون قابلیت سرایت بسیار بالایی دارد و تعداد موارد ابتلا در مدت دو تا سه روز دو برابر می‌شود بنابراین راهکار پیشگیری از موج بیماری واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بیماریابی و جداسازی بیماران است.

به گفته علوی  تاکنون در خوزستان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است و بر این اساس ۸۳.۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز، ۶۷.۹ درصد دو دوز و ۱۳ درصد و سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید:  تزریق ۳ دُز واکسن افراد را در مقابل اُمیکرون مصون می‌کند این در حالی است که حدود ۸۷ درصد جمعیت هدف استان خوزستان کمتر از ۳ دُز واکسن دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: بنابراین باید شهروندان سریعا نسبت به دریافت واکسن یا تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند. همچنین از ماسک استفاده کنند و از حضور در تجمعات و مسافرت بپرهیزند.

علوی در پایان گفت:  علائم ابتلا به این سوش بیشتر شبیه سرماخوردگی است بنابراین در صورت بروز این علائم باید فرد دارای علائم از منزل خارج نشود و تا زمانی که از عدم ابتلای خود به اُمیکرون اطمینان پیدا نکرده است سر کار نرود تا موجب انتشار ویروس نشود.
باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها : اُمیکرون ویروس کرونا خوزستان