شماره خبر : 8794
منتشر شده در مورخ : ۲۵ دی ۱۴۰۰
ساعت : 13:57
اختصاص چهار هزار و ۷۰۰میلیارد ریال برای فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان خوزستان

اختصاص چهار هزار و ۷۰۰میلیارد ریال برای فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان خوزستان


  رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای به روز رسانی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل اختصاص یافت.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، غلامحسین حسینی نیا در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای شهرهای شمال شرق خوزستان افزود: اعتبار پیش بینی شده برای به روز رسانی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای این چهار شهرستان به زودی ابلاغ خواهدشد.
وی بیان کرد: با توجه به پراکندگی و وجود مناطق روستایی و عشایری نیاز است رشته‌های  آموزشی متناسب با وضعیت منطقه و نیاز بازار کار توسعه یابد.
حسینی نیا گفت: به‌ زودی خرید خدمات آموزشی برای تربیت نیروی ماهر به تعداد یک هزار نفر در این چهار شهرستان در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و خوزستان قرار می‌گیرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عمده مشکل جوانان کشور معضل بیکاری است و عمده معضلات اجتماعی و ناهنجاری جامعه به دلیل فقدان مهارت در بین جوانان برای ایجاد شغل است افزود: برای حل این معضل نیاز است در بخش مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا شاهد تحول در مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال باشیم.
حسینی نیا ادامه داد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این راه کمک کند تا بتوان گام‌های موثرتری برداشت.
وی افزود: تفاهم‌نامه‌ها با جدیت پیگیری خواهد شد تا با عملیاتی کردن آنها مهارت آموزی از طریق شرکای اجتماعی و ذی نفعان مهارتی اجرایی شود.
حسینی نیا با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت خیران ، مساجد ، آموزش وپرورش و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه مهارت و ارایه آموزش فنی وحرفه‌ای بهره مند شد گفت: این مهم نیازمند هم افزایی و تعامل بین بخشی است.
وی افزود: اعتبار خرید تجهیزات برای افزایش سه رشته آموزشی متناسب با بازار کار مرکز لالی پس از اعلام نیازسنجی آموزشی تامین خواهدشد.
وی ادامه داد: همچنین به زودی پروژه نیمه کاره مرکز خواهران اندیکا تعیین تکلیف خواهد شد.
معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از روز چهارشنبه گذشته به همراه رییس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر کرده است.
 
 

 

برچسب ها : خوزستان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور لالی مسجدسلیمان