شماره خبر : 8943
منتشر شده در مورخ : ۵ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 8:38
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: افراد دارای علائم سرماخوردگی از تزریق واکسن کرونا خودداری کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: افراد دارای علائم سرماخوردگی از تزریق واکسن کرونا خودداری کنند

 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افرادی که علائم سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی دارند خواست برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها افرادی برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند که هیچگونه علائم بیماری سرماخوردگی  ندارند تا بعد از ۲ هفته از تزریق واکسن ایمنی لازم در آنها ایجاد شود.

وی افزود: روند تزریق دُز سوم واکسن در استان بیشتر از دُزهای اول و دوم است و کسانی که تمایلی به واکسن زدن نداشتند، دیگر مراجعه نمی کنند اما افرادی که نسبت به سلامت خود اهمیت می دهند دُز سوم را دریافت می کنند که تاکنون حدود ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان دُز سوم را تزریق کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان سیر صعودی دارد به گونه ای که مراجعه امروز (دوشنبه) نسبت به روز قبل ۲ برابر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر بیماران دارای علائم خفیف بوده و به پزشک مراجعه نمی کنند آمار دقیقی از تعداد بیماران نداریم اما در کل آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی صعودی است.

سرمست در خصوص موجودی واکسن استان گفت: همه نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون خوزستان موجود است اما مردم باید توجه کنند که بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب ها : خوزستان اهواز واکسن کرونا