شماره خبر : 8944
منتشر شده در مورخ : ۵ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 8:42
پیگیر راه اندازی رام دوم قطار در مسیر اهواز-بندر ماهشهر هستیم

پیگیر راه اندازی رام دوم قطار در مسیر اهواز-بندر ماهشهر هستیم

مدیرکل راه آهن جنوب خوزستان گفت: با توجه به مسائل پیش آمده برای مسافران پیگیر راه اندازی رام دوم قطار اهواز-بندر ماهشهر هستیم، اما در صورت محقق نشدن نیز تعداد واگن‌ها در روز‌های شلوغ افزایش می‌یابد.

تا پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان ۲ رام قطار در مسیر اهواز-بندر امام-بندر ماهشهر فعال بود و روزانه ۸ بار در این مسیر رفت و آمد داشت.

پس از شیوع ویروس کرونا حمل و نقل عمومی تعطیل تا اینکه سرانجام در شهریور ماه پارسال قطار سریع السیر این مسیر نیز به منظور رفاه حال شهروندان با یک رام قطار فعال شد.

در ابتدا تعداد مسافران اندک و مشکلاتی از قبیل نبود صندلی برای مسافران وجود نداشت، اما حالا و با واکسیناسیون گسترده و همچنین فروکش کردن شیوع ویروس مسافرت‌ها مجددا آغاز و رفت و آمد‌ها با قطار افزایش یافته است.

همین مسئله موجب ایجاد مسائلی از جمله کمبود صندلی برای مسافران شده و در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان گله خود را در این خصوص ابراز کرده اند.

خبرنگار ما نیز تلاش کرده این مسئله از راه آهن جنوب پیگیر شود.

عبدالکریم درویش زاده در این خصوص می‌گوید: هم اکنون ۲ سفر برای رفت و برگشت در مسیر اهواز-بندر ماهشهر فعال هستند که با ۷۰ تا ۸۰ درصد مسافر تردد می‌کنند.

او گفت: گاهی اوقات تقاضا افزایش می‌یابد و این مسئله همیشگی نیست که بشود برای آن برنامه ریزی بلند مدت داشت، ولی در صدد هستیم رام دوم را راه اندازی نماییم.

البته مدیرکل راه آهن جنوب خوزستان راه اندازی رام دوم قطار را تابع مسائلی از جمله افزایش ظرفیت اشغال صندلی‌ها دانست که در صورت کم بودن نسبت آن با صندلی‌های خالی، نمی‌توان رام دیگری را فقط برای یک زمان در طول هفته راه اندازی کرد.

این مقام مسئول یادآور شد در صورتی که راه اندازی رام دوم محقق نشود نیز سعی می‌شود تعداد واگن‌های قطار در زمان اوج مسافرت افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان  

برچسب ها : بندر ماهشهر رام قطار اهواز-بندر ماهشهر