شماره خبر : 8951
منتشر شده در مورخ : ۵ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 9:33
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی/ اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در ۱۲۳ منطقه کم برخوردار خوزستان

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی/ اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در ۱۲۳ منطقه کم برخوردار خوزستان

 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:اجرای طرح بیمه سلامت در ۱۲۳ منطقه کمتر توسعه یافته و کم برخوردار خوزستان در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

دکترعلی خسروی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:براساس تفاهم نامه وزارت کشور با سازمان بیمه سلامت ایران ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار خوزستان به صورت رایگان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت  قرار می‌گیرند تا پهنه بهره مندی این مناطق از خدمات رایگان بیمه سلامت به ۱۰۰درصد برسد.
وی گفت:برای اجرای بهتر و فراگیراین طرح ملی از خانه های هلال ، بهزیستی و در صورت ضرورت از پایگاه های مقاومت بسیج استفاده خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان درادامه افزود:در طرح بیمه سلامت مناطق کم برخوردار استان ، خانوارها و افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای با وارد کردن شماره ملی به سامانه بیمه سلامت ، می‌توانند از درمان رایگان بهره مند شوند.
خسروی اظهارداشت:این طرح یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت در دولت سیزدهم است و هدف آن برخورداری کامل همه افراد جامعه از خدمات بیمه سلامت است.
وی خاطرنشان کرد:با اجرای این طرح امکان بهره مندی خانوارهای زیرپوشش از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده فراهم می‌شود و در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها و کاهش هزینه ها درمان موثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: برای اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل هفت عضو از بیمه سلامت، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و جمعیت هلال احمراستان تشکیل شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد استانی دهه فجر انقلاب اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت:با وجود اینکه طرح برخورداری بیمه سلامت در مناطق کمتر توسعه ، حاشیه‌ای و روستایی خوزستان هزینه‌های زیادی روی دست دولت می گذارد ولی این طرح با اقدام هماهنگی‌ بین بخشی از ۱۲ بهمن ماه تا اواخر ماه جاری اجرایی می‌شود.
رضا نجاتی افزود:در این طرح همه افراد و خانوارهای کم بضاعت به صورت رایگان وارد چرخه بیمه سلامت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه صدور دفترچه بیمه سلامت متوقف شده و تنها با نخسه الکترونیک ، بیمه شدگان خدمات دریافت می کنند خواستار همیاری و کمک رسانه ها برای اجرای موفق این طرح شد.
به گزارش ایرنا هم اکنون تعداد افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان ۲.۳میلیون نفرمی‌باشد که از این تعداد یک میلیون ۳۷۰هزار نفر روستایی هستند.
برآورد شده حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که بیشتر آنان در مناطق حاشیه‌ای و روستایی استان ساکن هستند.
۹۰درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی خوزستان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

برچسب ها : بیمه سلامت خوزستان دهه فجر